|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thingmand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() Sendt: 13-December-2011 kl. 11:14 |
Lige en konklusion på TV markedet - for mit vedkommende i hvert fald!
If. med DVB ændringerne gennemgik jeg mit setup og ville opnå:
Bilka havde et godt tilbud på LG 42LW650W og jeg fandt ud af den var på lager i Hundige så jeg tog ned for at kigge på sagerne. For det første vil jeg lige indskyde at overvejer man nyt TV, så tag et smut i Bilka - de har virkelig mange modeller og ikke kun de klassiske Denver supermarked modeller, men alt lige fra Sony, LG, Panasonic, Samsung, Phillips i den lavere ende til 65" high-end. Det fede er at stort set alle modeller er udstillet og kører med alm. TV signal. Fjernbetjeningen sidder klisteret bagpå skærmene så man kan prøve det af, lege med indstillinger, slå det over røde showroom billede mode fra osv. Den bedste test er at skifte mellem rigtige kanaler fra DR1, TV2 til DR HD og så kører der også RTL og sportskanaler i lav opløsningen som de nu er fra Boxer. Man får virkelig et billede af dagligdagen og hvor god processor skærmen har. Jeg må sgu sige det var en noget skuffende oplevelse. Om det hed LED, plasma, havde den ene eller anden super funktion faldt de alle på for dårlige billedprocessor. Det bliver så tydeligt på de store skærme - især kanalens logo afslører den dårlige billedbehandling og man kan tydeligt se store pixels også på flere meteres afstand. Ja HD står flot på de fleste og man kan snakke om kontrast og farveægtehed, men hvad hjælper det når en fodboldkamp på en Boxer kanal er så pixeleret at man ikke kan se bolden? Lignede ærlig talt lort på næsten alle skærme. Jeg kan virkelig se hvor forkælet jeg er med min Pioneer. Den har snart nogle år på bagen, men prisvindende billedbehandling og jeg oplever aldrig pixelering! Det er bare smooth og lækkert og super skarpt på samme tid. Det TV der havde det bedste billede - og som jeg ville købe hvis jeg bare _skulle_ have noget med hjem var et Panasonic plasma Det kører latterlige 1024*768 i (mærkelig!) opløsning, men billedet var blødt og lækkert (måske netop pga. opløsningen?), farverne var naturlige og HD stod stadig skarpt, både tæt på og langt fra. Det er billigt og stort og så kan man i stedet smider en box/optager på den. Konklusionen blev at jeg for det første bare ikke kan gå ned fra de 50" min Pioneer er. Troede ikke det ville betyde så meget med 42", men for fanden hvor ser det bare småt ud! For det anden kan jeg ikke leve med den utrolig ringe billedbehandling som åbenbart er standard i low/mid-end markedet. Det er i min optik et TV vigtigste egenskab og alligevel det eneste der ikke bliver snakket om og reklameret med. Selvfølgelig kostede mit Pioneer 37.000 kr. da det kom på markedet og var high-end, meeen processor kraften må sgu også være faldet. Jeg bliver ved min elskede Pioneer og bruger en Sagemcom RT90-320HD som modtager i stedet og får adgang til de nyeste kanaler på den måde. Mit EyeTV bliver blot en ekstra optager (og streamer til iPhone/iPad) med free-to-air kanalerne og Sagemcom bliver den der bruges i dagligdagen. Ville også komme til at savne pause og optage muligheden (uden man skal til at skifte indgang og starte noget andet op!) Jeg må bare indse at der er lang vej igen for det gode TV billede i mellemklassen. 3D kan jeg nok leve uden - tænkte lidt på en 3D projekter i stedet og så lade der være film for alvor, når man skal have brillerne på. Min Mac bliver på, den kan jeg ikke undvære, både som mediacenter/airplay og til internet surfing (ingen indbygget TV browser slår en rigtig desktop og et bluetooth tastatur!) og så har den helt erstattet Wii/Playstation med de samme LEGO spil osv. fra Mac App Store, blot til 59/129/159 kr. i stedet for 400/500/600 kr.! |
|
Pioneer PDP-508XD
Mac mini med eyeTV diversity som mediacenter Yamaha YSP-1100 Mirage MM-6 |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Tjae, så ved du hvorfor jeg stadig har mit 508xd og KRP-500A endnu :-)
I mit tilfælde mangler vi så bare at klovnefirmaet Canal Digital kommer med deres nye HD modtagere.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Hej Thingmand.
Jeg har oplevet noget der minder ufatteligt meget om din oplevelse, dog var jeg i Sony-centret i Næstved storcenter, Bilka (sammer sted) og El-giganten.
Jeg kan nok godt finde et TV der kan en masse mere, men jeg kører YouSee med HD boks, så jeg har de funktioner den vej.
Jeg har endnu ikke set et TV med et billede der sparker benene væk under mit LX508D , så det bliver også hængende.
Jeg vælger så at skifte projektoren til 3D hvis jeg vil hoppe på den vogn, men jeg er slet ikke sikker på om jeg gider at side med briller på når jeg ser film.
Alt i håber jeg bare mit dejlige stue-alter holder de næste 2-3 år, så må der snart være noget O-led i stor størrelse til en fornuftig pris.
Rigtig god fornøjelse med dit fine tv i fremtiden.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
Thingmand ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
Sgu sørgeligt at de stoppede produktionen fordi det kom til at handle om alt andet end billedekvalitet...
|
|
Pioneer PDP-508XD
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
![]() |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
![]() |
Troede jeg blev blæst væk at det sidste nye isenkræm - men nej
![]() Man kan mene om B&O hvad man vil, men de sparer ikke på komponenterne og deres TV har også masser af kræfter til billedbehandling. Men jeg kan slet, slet ikke holde ud at se på det kunstige tweak de giver det. Ja det ser virkelig "ægte" ud og er super skarpt, men stemningen i den store Hollywood produktion bliver til noget der billedmæssigt ligner en sitcom eller noget man selv har optaget med et HD kamera...
|
|
Pioneer PDP-508XD
|
![]() |
|
![]() |
Havde også oprindeligt Panasonic high-end på listen, men vil ikke bruge pengene på at få noget der skal minde om det jeg har - så hellere en setup box.
Skal også liiige se hvad de Apple TV (som i TV!) munder ud i
![]() |
|
Pioneer PDP-508XD
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() |
Har også 508XD ISF-kalibreret og jeg har det på samme måde. Der er ikke noget TV på markedet der vil forbedre min TV-oplevelse (jeg sidder ca 4 meter fra billedet og tror ikke at fullHD giver nogen større oplevelse)
|
|
![]() |
|
![]() |
Bor if. med flytning midlertidigt på et lille værelse hvor jeg sidder under 2 meter fra skærmen og det ligner stadig en drøm!
|
|
Pioneer PDP-508XD
|
![]() |
|
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
At du siger at de nye tvèr har en dårlig billedbehandling.. har du den påstand efter du har set på det i bilka
![]() Nu ved jeg godt jeg måske træder mange over tæerne! Men dit pioneer har en dårlig billedbehandling. og sådan er det bare!! Men ja dengang var det godt men der er sku sket rigtig meget på 4 år... Hvis du ville have et tv der er bedre end dit pioneer så se på et panasonic vt30 ![]() |
|
![]() |
|
gullip ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Udlandet Status: Offline Point: 323 |
![]() |
508XD ISF Kalibreret
![]() Købte det i sin tid til den netto sum af 15-16k, det har jo været et fund til pengene, sådan som markedet ser ud mht. udvalg af TV til dags dato, det er ikke blevet forbedret synderligt :) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |