Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
serano
Super bruger
Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
|
Emne: Netværk over stikkontakt Sendt: 13-December-2011 kl. 13:16 |
Er der nogen der har erfaring med det? Kan se computer city har en billig mulighed, kunne godt være fristet så man kunne streame til soveværelset :)
|
Samsung 65NU7455 Sonos Playbase + 4xPlay1 Synology Apple TV4K PS4
|
 |
bird
Super bruger
Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 13:42 |
Hvorfor ikke vælge en god trådløs router 802.11n der kan levere 300 Mbps teoretisk mod din løsning på 200 Mbps.
|
 |
serano
Super bruger
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 13:47 |
Dårlige erfaringer med trådløst, det bliver bare aldrig godt nok til at streame 1080p filer efter min mening
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 14:29 |
serano skrev:
Dårlige erfaringer med trådløst, det bliver bare aldrig godt nok til at streame 1080p filer efter min mening |
Så gør powerline heller ikke..... Klaus
|
|
 |
serano
Super bruger
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 14:41 |
Har du erfaringer med det? Når trådløs signal skal igennem to vægge 5 meter væk, bliver det da næppe lige så stabilt som en kablet forbindelse?
|
|
 |
bird
Super bruger
Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 14:45 |
kan du ikke bare trække et kabel?
|
 |
serano
Super bruger
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 14:47 |
Vil egentlig helst undgå det da det er en lejet lejlighed, men hvis det er den eneste udvej, så er jeg vel nødt til det, synes bare det lød som en rimelig elegant løsning
|
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 14:53 |
Jeg har et 200mbps DLINK sæt... Eftersom vores byggeri er beton vægge, og derfor er der ikke rigtig god dækning for WIFI.. Jeg har 65/65 internet, og 1080p streaming..
Det har en god hastighed, kører tæt på 100mbit over Dlink sættet og ser stabilt ud..
JEg kan teste de 65/65 mbit internet over speedtest med 5ms respons som er det samme direkte på routeren, og det meste 1080p streaming kører perfekt.. jeg har dog et lille problem, engang imellem er det som om streamen hakker en smule, men er ikke sikker på det er dlinken der gør det..
Har dog passthrough på begge stikdåser, så jeg trækker strøm til hele hjemmebio´en i samme stik som jeg trækker netværket, ved ikke om det skaber problemerne..
Men som sagt for det meste kører det smooth selv ved MEGET tunge filer. så tror bare det er lidt småproblemer.
Kan dog se der findes et 400mbit sæt til samme pris som jeg gav for mine 200mbit..
en ting er sikkert kører bedre end N Wireless, selv hvis jeg næsten sidder ved siden af den trådløse sende station.
|
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 15:01 |
serano skrev:
Vil egentlig helst undgå det da det er en lejet lejlighed, men hvis det er den eneste udvej, så er jeg vel nødt til det, synes bare det lød som en rimelig elegant løsning |
Elegant og elegant, de er jo ikke ligefrem usynlige sådan to æsker.
De skal sidde direkte i vægudtag (ikke noget med forlængerledninger). Så medmindre du har to ledige 220V stik pænt skjult - lige der hvor du vil koble patchkabel på, så slipper du alligevel ikke helt for noget synligt kabeltræk.
Så kan et hvidt netværkskabel monteret langs paneler (gennem vægge), direkte fra router til netværks-apparat ligefrem være pænere. Og så optager det ikke 220V stik og det bruger ikke strøm.
|
 |
serano
Super bruger
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 15:08 |
Elegant var ment på den måde at man ikke skulle bore hul i to vægge og man kunne nøjes med at lave et kort kabel træk i det modtagende rum, men du har selvfølgelig ret i at det ikke er særlig pænt i stuen hvor det skal sidde.. Ved dog at damen er godt træt af kvaliteten på det trådløse nu, hun vil have noget der virker.. Så et eller andet skal der gøres :) rasmusdc: tak for input, meget værdifuldt.. du købte versionen med strøm udtag kan jeg se, hørte du om der var nogen forskel i performance da du købte det eller ? :)
|
|
 |
perf
Super bruger
Oprettet: 21-November-2005
Point: 327
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 15:41 |
Har for en del år siden brugt "homelink" via elkabler. Oplevede det også som klart mere stabilt end trådløst. Men jeg brød mig ikke så meget om at "boksene" i stikkontakten blev pænt varme...og da de efter et par år holdt op med at virke...gik jeg tilbage til alm. kabler kombineret med wifi. Overvejer dog igen elkabel løsningen til min you see tvboks som aldrig fungerer stabilt med den trådløse dongle. Desværre findes den helt perfekte løsning ikke endnu :-)
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 15:48 |
Det kommer som sagt helt an på de lokale forhold placering af (ledige) 220V stik.
Vil anbefale dig at læse her
Bemærk at der er kommet 500Mps modeller fremfor den 200Mps du linker til.
Endvidere kan det måske være interessant for jer at vælge en model som kombinerer med et Wifi AP i den fjerne ende. Derved får i både et ethernet stik OG et ekstra wifi AP for bedre dækning af lejligheden.
ganske vist 200Mps.
|
 |