|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ainvest ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 27-Juni-2006 kl. 09:04 |
Har lige fået købt og installeret et Fujitsu-Siemens Myrcia PQ42-1 plasma tv. Setup er: Kabel-tv udgang med t-stykke på - et kabel fra t-stykke op til TV'et og et kabel fra t-stykke over i en KISS dp-558. Et scart stik fra Kiss'en op i tv'et. Når jeg afspiller film / optagelser fra dvd'en ser billedet fornuftigt ud. Der går den jo igennem scart'en. Men når jeg ser eks. fodbold på DR1 / TV2, så kommer der en del horisontale "gnister" eller flimmer. - Det forekommer også i andre udsendelser, men er rimeligt udtalt på de store grønne overflader ved fodbold. I manualen står der, at der kan være tale om et dårligt afskærmet kabel - og jeg har fundet frem til en der nævner, at der ikke bør bruges fler-stikdåser - pt. bruger jeg en med plads til 4 stik - 3 er brugt. Så er det kablet, signalet, el-tilslutningen eller TV'et der er dårligt ? |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hejsa og velkommen her. Udover at el-tilslutningen næppe spiller ind kan alle dine bud godt være rigtige! Et dårligt skærmet antenne-mellemkabel eller SCART-kabel kan samle en masse støj op, og skifter man sådan et ud får man nærmest et nyt TV! Prøv at slutte TV'et direkte til antennestikket med det bedste kabel, du har, for at se, om det hjælper. Gør det ikke, er det nok tuneren i TV'et, der ikke er så god, men det kan altså også være transmissionen, der ikke er alt for god, har tabt for mange originale pixels undervejs fra kamera via jeg-ved-ikke-hvad til dig. Har du overvejet at få en digital modtager? PS: Hvordan ser det i øvrigt ud, hvis du bruger din Kiss som ekstern analog tuner? Redigeret af Carser - 27-Juni-2006 kl. 09:42 |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
ainvest ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Hmm, Betyder digital modtager i praksis så en selector for mig, når jeg har kabel-tv ? - Eller kan man købe en hvilken som helst digital modtager ? - Det kræver vel et digitalt signal også - og hvad så med de øvrige tv i huset ? MVH, René |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Hej René, Modtageren skal passe til udbyderens signal, så hvis dit kabel-TV er fra TDC, ja, så er det en Selector, du skal bruge. (Hvis ikke tjekker du det med udbyder/forening). Der er i forvejen digitalt signal til dig. Du har bare ikke uden en egnet modtager kunnet bruge/dekode det. Og så snart du har boksen med dit eget smartcard i, så ligger alt* åbent (pånær hvis du kun har grundpakke, så er det ikke meget, man kan modtage digitalt) til afprøvning - efter et par uger lukkes der så for det, du ikke abonnerer på. Næsten alt, der er værd at vide om det med Selector finder du på: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P13000154621146476912250&_nfls=false og her i forummet kan du bruge søg på "selec" (udelad -tor) og se i http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=33 Det sidste (med øvrige TV) er jeg ikke ekspert i, men der er et helt underforum om det på http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=36 Redigeret af Carser - 27-Juni-2006 kl. 11:18 |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Så er det prøvet at stikke et forholdsvis kort kable direkte i antenne udgangen - altså gå udenom T-stykket. Har også prøvet med 2 forskellige antenne kabler. 1 langt og 1 kort. - Desværre hjalp det ikke. Der er flimrene stiber i "burst" på tværs af skærmen - de er der ikke fast, men i ryk. Desværre kun med ikke mange ms i mellemrum og heller ikke samme sted på skræmen men sådan tilfældigt. Det sker på stort set alle kanaler. De 2 antenne kabler jeg har, ser ud til at være standard kabler - men er forholdsvis tynde. - Er det muligt at få fat i nogle ekstra isolerede i dag ? - Og hvordan kan man konstatere om det er tuneren i tv'et, der er dårlig ? Hvis man har kabel-tv, kan man så køber en "selector" billigere end hos TDC, og så blot købe kortet via dem ? |
|
![]() |
|
Lance52 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 210 |
![]() |
Når man har den slags fejl er det med at bruge udelukkesmetoden.
Det første jeg ville gøre var at koble et andet tv til ligemeget om det er plasma elle lcd. Det skal bare være i samme størrelse. Så er det noget lettere at se hvilken retning du evt skal søge fejl i. Er det tv er der jo garanti på det. |
|
![]() |
|
![]() |
Det var kedeligt, det ikke hjalp. Jeg er ikke sikker på, hvad det er der sker, især ikke på, om forstyrrelserne kommer udefra eller opstår i TV'et. Det er muligt at købe bedre kabel, dobbeltskærmet etc. Prøv også at tilslutte TV'et til lysnettet udenom stikdåser o.l.
Nye Selectorer har fast pris. Men intet hindrer dig i privat at bruge en brugt og så købe et kort til 199,-/år hos TDC (og evt. oprette abonnement på et eller andet, der kun fås digitalt, oveni). Redigeret af Carser - 28-Juni-2006 kl. 09:03 |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
![]() |
Tak for de gode forslag. Via Kiss recorderen syntes jeg ikke jeg kunne se forskel = der var også flimren. Tekst tv står stabilt, men her har man også et roligt billede. Der er heller ikke så meget flimren ved andre rolige tv billder - "burst"'ne opstår når der eks. panoreres hen over et eller andet - f.eks. ved fodbold og større overflader. Kunne være nervøs for om det er den horisontale opdatering af skærmen der ikke kan følge med - eller selvfølgelig elektrisk støj der tages ind igennem antenne kablet. Jeg prøver lige nogle af de forkellige muligheder, men det er nok svært at tage et billede af problemet, da flimren består i nogle meget hurtige burst der dukker uregelmæssigt op - dog med rimeligt små mellemrum. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, foto ikke behøvet og godt, du kunne afprøve det med KiSS'en. Så det er faktisk ikke et tunerproblem, enig? Er det KUN et problem ved levende billeder og slet ikke ved stills og TTV? Blot lidt strøtanker:
Redigeret af Carser - 28-Juni-2006 kl. 16:12 |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
![]() |
Så har jeg prøvet forskellige kombinationer: 1. TV kabel direkte i TV = der er flimrende burst linier på tværs. Tekst tv og still billeder står rimeligt fornuftigt. 2. TV kabel i Kiss, scart fra Kiss til TV = der er flimrende burst linier på tværs. 3. Optagelse fra Kiss via scart til TV = ser godt ud. Jeg har stillet DNC (dynamic noise control?) fra alt fra 0 - 10, som er min - max. Og jeg syntes faktisk det blev lidt værre ved 0, og kun lidt bedre ved 10. - Står pt. til 8. Jeg hælder derfor efterhånden mod, at jeg skal prøve at låne svigerfars selector - så det istedet er det digitale signal der kommer igennem. Noget tyder på, at det signal der ellers har fungere fint på det tidligere 32", 100 Hz Phillips TV ikke er godt nok til Plasmaen. |
|
![]() |
|
![]() |
Spændende resultater. At 3'eren på en måde modsiger 1 og 2 lidt kunne tyde på et dårligt signal eller kabel, og at din KiSS også fjerner en del billedstøj, men det ved du sikkert mere om end jeg gør: Du har selv set det! Go' idé at sætte en Selector på og se, om det ikke bare er det, der skal til. Jeg (og TDC, der har besøgt mig og målt på det) synes, jeg har et godt analogt signal, men når jeg har siddet ved min pc eller set digitalt TV i nogen tid, så er det at se analogt TV generelt bare for ringe eller tamt i sammenligning. Havde dit Philips Natural Motion? Måske kan det være din tilvænning til det, der gør, at gengivelse uden pludselig virker "forkert"? Jeg ved det ikke og jeg ved ærligt talt heller ikke, om du reelt har fået et bedre TV eller blot et nyere, større og fladere. Har du forresten bemærket denne tråd: "Hvorfor er det så svært?" ? |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
![]() |
Lidt nyt. Huset er helt nyt, og vi har antenne stik i en hel del værelser. Der er derfor sat en antenne forstærker op. Jeg gik på loftet i går aftes og den var næsten skruet helt op - drejede den det sidste lille stykke. - Og det fjernede næsten flimren. - De optræder stadig lidt ind imellem men slet ikke i det omfang som før. Det kunne derfor tyde kraftigt på, at det er signalet. Det leder hen til et par yderligere spørgsmål: 1. Kan man skrue for meget op for en forstærker? - Altså så det evt. ødelægger fjernsyn ? - Ellers undrer det mig, at der ikke bare var skruet helt op. 2. Kan signalet i kabel-tv fra TDC's side være for dårligt ? - Og hvordan fejlmelder og konstaterer man det ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |