Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
dr.jesper
Ny bruger
Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
|
Emne: Køb af Squeezebox kompatibel Dockingstation Sendt: 13-December-2011 kl. 10:51 |
Hej Venner
Har brugt for Jeres råd. Min søn har en iPod Touch og skal have en dockingstation i julegave. Vi har SB Duet i huset. Jeg synes jo at en SB Boom ville være god, idet at han ud over iPOD så kan trække på vores NAS, SB funktioner incl WIMP. Konen mener ikke at det er en god ide. Hun tror ikke lyden er god nok. (Han er 8 så det mener jeg ikke har den store betydning). Har prøvet at søge lidt, og jeg synes ikke rigtig der er andre muligheder. Har I nogle forslag.
Det er ikke relevant hvis det koster mere end 2000 kr
Jeg kan selvfølgelig bare ignorere konen, men det er ikke altid så god en ide...:-) Hilsen Jesper
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 11:06 |
Er det Squeezebox Boom'en, iPod'en eller dockingstationen der er "under mistanke" for dårlig lyd?
|
 |
dr.jesper
Ny bruger
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 11:52 |
Det er boomén, men en docking station er jo heller ikke ligefrem reference. Det kan være at jeg skulle fortælle hende det sådan
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 12:21 |
Jeg har en Boom og er ganske godt tilfreds med lydkvaliteten i forhold til størrelsen - men selvfølgelig kan den ikke hamle op med store gulvhøjttalere og lækker stereoforstærker. Jeg tror i højere grad at komprimerede lydfiler fra iPod'en og tilhørende middelmådig forbindelse vil have betydning for lydens kvalitetet.
Jeg tror det er begrænset, hvilke muligheder du har for bedre lydkvalitet med en eller anden form for dockingstation med indbygget højttaler - så tror jeg i højere grad du skal ud i et sæt aktive højttalere (ordentlige - ikke computerhøjttalere) eller et par passive højttalere koblet med en forstærker.
|
 |
Pongman
Super bruger
Oprettet: 01-Juni-2007
Point: 259
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 12:47 |
Et lille indspark: Hvis han installere iPeng på sin ipod touch vil han kunne streame music fra jeres squeezeserver til ipodden (virker ihvertfald med iphone, da den ser iphonen som en SB enhed), så kan man jo sætte den til hvad man vil af højtalere/dockinstation uden at skulle binde sig til et bestemt mærke. Det skal lige siges at jeg ikke kender Boomen. Men har selv overvejet en lignende løsning i mit køkken. (kører ligesom dig Duet i forvejen)
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 13-December-2011 kl. 23:08 |
Min BOOM lyder bedre end nogen docking station jeg har hørt. Men den har ikke et fancy touch interface med visning af cover. Og det tror jeg knægten går mere op i end lydkvalitet. Så hvis jeg var dig ville jeg gå efter Pongmans forslag.
Redigeret af Kurt Poulsen - 13-December-2011 kl. 23:08
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
dr.jesper
Ny bruger
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 10:32 |
Jeg købte en boom. 850 kr hos proshop. Hvis den ikke fungerer placerer jeg den i køkkenet eller på mit kontor. Jeg har iPeng på iPad og det er super. Knægten har også helt styr på at betjene den. Tak for de gode råd
|
 |
dr.jesper
Ny bruger
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 10:34 |
Sludder. En Radio, ikke Boom. Det lød lidt for godt til at være sandt
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 11:26 |
Lydkvaliteten af en Radio skulle være en del dårligere end Boom'en - og så er det mono vs. stereo. (På Boom'en kan man også koble en separat subwoofer til systemet)
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 12:25 |
Forskellen i lydkvalitet, ligger vist mest i at Boom har dobbelt så mange højtalerenheder.
Det skal vist være en MEGET kritisk 8 årig, hvis ikke en SB radio lyder godt nok. Men mindre det er fordi lydtrykket ikke er højt nok. Men en 8 årig kan nok ikke administrere sine trommehinder, så det er nok for det bedste.
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-December-2011 kl. 23:00 |
Muele: Vi er helt enige om at en 8-årig nok er ret ligeglad med lydforskellen mellem Boom og Radio, men så vidt jeg ved er der også forskel i størrelsen af højttalerne, så det er ikke "kun" antallet af højttalere i boksene der gør en forskel.
|
 |