recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening Ir/RF
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernbetjening Ir/RF

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gydesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening Ir/RF
    Sendt: 13-December-2011 kl. 14:30
Hej

Jeg har i lang tid haft mit mediacenter i et stort HTPC case med tilhørende IR fjernbetjening og modtager.

Nu er kabinettet solgt og jeg har lavet en løsning hvor hele systemet er bygget ind i et skab. Nu går jeg bare og mangler en fjernbetjeningsløsning. Vi ser alt TV/film/musik gennem mediacenteret via mediaportal.

Min drøm ville være noget der kunne tænde/slukke mit philips lcd, skrue op og ned for mit sony surround samt styre min mediacenter på samme måde som jeg kunne før.

Hvad findes der? har kigget lidt efter logitech, men jeg mangler ir usb modtager. Godt nok er der mange på ebay, men er de noget værd?

Jeg vil ikke ofre mere end 1.000,- og meget gerne mindre. Touchscreen og display er no go, ser ingen grund til det.

Håber på nogle gode forslag.

Pft.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 19:40
Som jeg ser det har du 2 muligheder. 

1. En universal fjernbetjening. Harmony har nogle modeller svinebilligt her: 
Lad dig ikke skræmme af display. Det gør at fjernbetjeningen bedre kan hjælpe dig, men skal normalt ikke holdes øje med, er mere bare nogle custom knapper. 

2. En ir transmitter sluttet til mediacenteret sådan at når den får et væk ir signal så tænder den automatisk receiver, fjernsyn osv. Dette vil kræve en usb-uirt og lidt eventghost leg.

Ir modtagerne på ebay fejler forresten ingenting. Har faktisk lige fået ir receiver ind af døren idag til noget julegave som har kostet 110kr og det virker uden problemer. 
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 08:29
Bygget ind i et skab? Hvordan det?
Til top
Gydesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 13:09
Briam.

Så er der bestilt et stk harmony 700 advanced i en ødelagt kasse. 411,- inklusiv porto. Tak for linket :)

Kan se der er rigtig mange USB IR transmittere på eaby, har du et link til en god en?

ShadowDK: Der er massere herinde der har gjort det. Det er vel egentlig bare at smide et motherboard ind i en hylde i dit tv skab, trække kabler og sørge for udluftning.
Der er mange herinde der har gjort det.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Gydesen Gydesen skrev:

Briam.

Så er der bestilt et stk harmony 700 advanced i en ødelagt kasse. 411,- inklusiv porto. Tak for linket :)

Kan se der er rigtig mange USB IR transmittere på eaby, har du et link til en god en?

ShadowDK: Der er massere herinde der har gjort det. Det er vel egentlig bare at smide et motherboard ind i en hylde i dit tv skab, trække kabler og sørge for udluftning.
Der er mange herinde der har gjort det.

Hvis du har bestilt en harmony har du som sådan ikke brug for en transmitter og slipper for opsætning af eventghost. Men hvis du gerne vil have en kvalitets transmitter/receiver kan jeg kun anbefale USB-UIRT

eller hvis du ikke kan vente på hong kong post så:

Til top
Gydesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 19:56

Har bestilt to sæt med en fjernbetjening og en ir modtager. Utroligt ting på ebay kan være så billige.  har købt: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160698882535

Skriver lige en update hvordan det går.
Og mange tak for hjælpen Briam!
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 07:56

Har bestilt to sæt med en fjernbetjening og en ir modtager. Utroligt ting på ebay kan være så billige.  har købt: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160698882535

Skriver lige en update hvordan det går.
Og mange tak for hjælpen Briam!

Ja det er dejligt. Bruger rigtigt meget ebay.co.uk, amazon.co.uk og dealextreme.com. Man skal bare være opmærksom på at tingene der kommer fra hong-kong eller bare uden for europa helst skal koste under 80kr da du så ikke skal betale told. 

Hvis en ting du har betalt 90kr for f.eks. ryger i tolden så koster det (((90*0,12)+90)*0,25)+160 i gebyr til postdk det er ca 185kr og så blev varens værdi pludseligt ganget med 3. 

Når du sætter din Harmony op skal du vælge MCE Remote eller MCE Keyboard som device i opsætningen. 

Det var så lidt. Held og lykke med det.

Har faktisk for nyligt bestilt en fjernbetjening magen til den du har købt. Har dog ikke fået den endnu. 
Til top
Gydesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 08:50
Når du sætter din Harmony op skal du vælge MCE Remote eller MCE Keyboard som device i opsætningen.  <-- Er dette i logitechs harmony software? Eller skal jeg installere noget 3. part software?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 09:16

Når du sætter din Harmony op skal du vælge MCE Remote eller MCE Keyboard som device i opsætningen.  <-- Er dette i logitechs harmony software? Eller skal jeg installere noget 3. part software?

Jeg skulle indtasten modelnummer og navn på IR modtagerenheden da jeg programmerede min Harmony som MCE remote.  

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg skulle indtasten modelnummer og navn på IR modtagerenheden da jeg programmerede min Harmony som MCE remote.  

Flemming

Standard MCE ir recievere tilføjes som Computer>Microsoft> MCE 1039
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu