FNørd skrev:
Mig bekendt, kan man ikke få web-tv uden at have samme udbyder på internet og tv!
Det er ikke nyt - jeg mener blot at det er en begrænsning, der ikke er relevant - det burde, efter min mening, ikke være sådan. Når man har betalt for at se kanalerne og betalt for en fremføringsvej, så er det en begrænsning at kræve at man skal levere begge dele for at få web-tv! |
Det skyldes at vi endnu ikke ikke nået til personlige TV-abonnementer.
Det betyder at der skal betales abonnement derhjemme, i sommerhuset, i firmaet eller på farten.
Så betingelserne lige nu, for at se WebTV uden et ekstra abonnement, er at alle TV-signalerne leveres igennem samme kabel.
Kun på den måde kan YouSee og Stofa levere TV-signalerne, uden selv at skulle betale for dem to gange overfor TV-stationerne.
En eller anden dag ude i fremtiden opfinder man nok noget der kan knytte husstandens personer sammen med forskellige abonnementer til indhold (TV, film og musik) så man kan nøjes med et abonnement til hele husstanden uanset om det er YouSee, Netflix, Spotify eller andet.
Men det vil nok kræve en eller anden form for unik ID på nettet, så man ikke færdes anonymt men er logget på nettet med en centralt registreret personlig ID.