|
Hvordan må en ombyttet vare leveres ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kip James ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-December-2011 kl. 20:45 |
Måske en kringlet oversktift, men faktisk ikke så nemt at lave en passende een af slagsen..
Here goes: Må et firma der accepterer at ombytte en vare grundet for mange defekter (konstateret ved nu 3 reparationer) godt bare levere et nyt produkt i løs tilstand ? Uden salgskasse/original emballage. Må eller ikke må, er det ikke lidt sløset at gøre den slags når man nu indgår og vedgår at varen kan byttes til nyt ? Jeg har trods alt leveret produktet tilbage i netop original emballage indeholdende tilbehør, garanti-folder, manualer etc., så jeg forventer da et eller andet sted, at når der byttes til nyt, så får man MINT CONDITION retur. Hvad siger folket ?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja det må være helt uacceptabelt. Manglen på emballage mv tyder på et ibrugtaget produkt...
|
|
![]() |
|
Kip James ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
Præcis - men det er hvad dette iøvrigt store selskab agter at gøre, medmindre de har forstået min seneste mail til dem hvor jeg med fuld opbakning fra forhandler iøvrigt, påpeger i skarpe vendinger at jeg finder dette totalt uacceptabelt.
Men kunne godt lide at vide om det bare er god skik, eller om det rent faktisk er over grænsen for hvad man reelt må.
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Du skal selvfølgelig have en ny vare med tilhørende tilbehør.
Hvilket produkt eller kategori er der tale om? Hvis det er et TV eller en mobil, så kommer det ikke bag på mig. Har prøvet noget lignende før. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Jeg tror ikke emballagen har betydning i denne situation, men det afgørende er at ombytning sker til en ny vare og at der starter en ny to-årig reklamationsperiode med 6 måneders formodningsregel. Juraen har en anden definition af "ny" end du har. Ny skal fortolkes "som ny", ikke at varen kommer direkte fra fabrikken i ubrudt emballage. Varen er ikke ny hvis den har været brugt som demomodel i butikken i tre måneder, men varen er stadig ny hvis den er returneret af en anden kunde som har afprøvet den kortvarigt, for eksempel inden for 14-dages returretten ved internethandel. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
HTC har lovet mig at min telefon kunne ombyttes til en ny, da den nu har været indleveret til reparation for 3 gang. Nu forsøger de så at gradbøje situationen, da de vil returnere mig min GAMLE telefon men med skiftet hardware! Uden emballage uden noget som helst. Altså IKKE en NY vare 100% som først lovet. Læg dertil, at de prøver at prakke mig på, at de IKKE kan gøre mere da telefonen nu ifølge dem IKKE har været hardware repararet mere end 2 gange. Jeg ved så, at telefonen minimum 2 ud af de 3 indleverede gange har været hardware repareret, og det har HTC faktisk selv tidligere erkendt, da de 2 gange netop var deres eget argument for at jeg kunne få den byttet. Ydermere må det vel også tælle som et hardware reparation at HTC nu selv skifter al Hardware i forsøget på at give mig deres version af en "ny" telefon.
Jeg har opgivet dem, og kan kun takke Telenor for at der sker mere. De er selv hovedrystende og måbende over HTCs ageren i denne sag. Jeg orker ikke at copy paste min LANGE debat med HTCs kundesupport, men amatøragtigt er ikke dækkende nok. Derudover har de også forsøgt at tørre skylden af på Telenor og beskylde dem for det ene og det andet, samtidig med at de nosser rundt bla viden om deres egne produkter og mange mange andre ting. Jeg glæder mig til at sagen bliver afsluttet så jeg kan få en telefon der virker, og rent faktisk have det produkt jeg betaler for. Men lad det være sagt med det samme -HTCs kundeservice er mildest talt mangelfuld og yderst kritisabel.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Der er såvidt jeg husker faldet domme der afgør at hvis du købte en nyvare, og varen ombyttes pga defekt, så har du krav på en nyvare. Og under alle omstændigheder har du naturligvis krav på at få det samme tilbehør med som du har indleveret - men som andre siger, du har principielt ikke krav på en uåbnet vare (bemærk at forbrugerstyrelsen betragter en vare der har været returneret inden for de 14 dages returret som en "nyvare", så en sådan kan de godt tilbyde dig, men ikke en tidligere repareret telefon som der formentligt er tale om). Det er ret normalt i denne del af branchen at ombytte til "refurbished" produkter, så det kan godt blive en kamp at få det, men ikke desto mindre har du krav på en ny.
|
|
![]() |
|
Det er ikke bare en tidligere repararet telefon de vil tilbyde mig, men sågar min egen uheldsramte telefon de vil trylle ny...
Det er hat og briller fra HTC... Men jeg mener nemlig også at have hørt om de domme mht nyvarer
|
|
![]() |
|
Anden4220 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
du får den samme vare retur som du leverede til reperation, altså ikke nødvendigvis en kompletsalgspakke...
dog vil en refurbished enhed stadig have 2 års reklamationsret som et nyt produkt....
|
|
Panasonic TH37PX80
Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3 |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Det springende punkt ,er om man kan ,kalde det refurbished eller repareret ,når det er identisk vare man får tilbage, hvis man ombytter en ,bil og får den tilbage med ny motor, og ellers gennemtestet ,er det så en refurbished eller repareret, der kan jeg godt forstå man stiller sig tvivlende !
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
NPIversen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2011 Status: Offline Point: 43 |
Hvis du har aftalt med HTC, at du får en ny telefon -så skal HTC naturligvis levere en ny telefon.
Du har derfor krav på manual, garantifolder osv. ligesom, at telefonen i al fald skal "fremstå" ny/ubrugt.
Men du bør holde dig for øje, at Telenor sådan set løber om hjørner med dig.
Du har (som jeg læser det) ikke handlet med HTC men med Telenor. Dit krav mod Telenor som forhandler er komplet uafhængigt af HTCs efterlevelse af aftalen.
Hvis Telenor er enig med dig i at der skal ske omlevering, så skal Telenor levere dig en ny telefon nu og her. At Telenor evt. måtte have et krav mod HTC på en ny telefon er (rent juridisk) dig komplet uvedkommende. Redigeret af NPIversen - 19-December-2011 kl. 15:42 |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |