|
Recovery af Toshiba bærbar. |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-December-2011 kl. 05:08 |
Hej.
Nå, nu er jeg altså på Filippinerne.... ![]() Min gamle stationære: Først troede jeg at det bare var skærmen der ikke fungerede. - Men da problemet med Toshiba bærbar'en netop var at dens skærm somme tider virker somme tider ikke, fandt jeg på at jeg nemt kunne kontrollere om det reelt var den eksterne skærm, der var problemet. Det var det ikke - den virkede fint med den bærbare (bortset fra at den er i det gamle 4:3 format, eller hvad det nu er - men det er ikke så væsentligt). Hvad der så er problemet med den gamle stationære er jo svært at finde ud af, når ikke der kommer noget billede på skærmen. Det kan være noget så enkelt som at VGA stikket er i stykker. Men det kan også være at computeren er blanket af pga. virus eller noget andet avanceret. Så til sidst besluttede jeg at fjerne den stationære og sætte den bærbare til ekstern skærm og ekstern tastatur. Hun kan alligevel ikke tage den med i skole, når skærmen ikke virker. Men før det, fandt jeg ud af at hun havde Windows 7 på computeren og oprindeligt kom computeren med Windows Vista. Hvor hun har Windows 7 fra ved jeg ikke, men jeg tænkte jeg måske kunne reparere skærmen ved at installere Windows 7 drivere. Lige først så det ud til at virke, men det gjorde det så alligevel ikke. Idag har jeg så opdaget at hendes Windows 7 sandsynligvis er en piratkopi og jeg anser det for sandsynligt at computeren ikke vil fungere optimalt med dette. Så jeg tænkte at føre computeren tilbage til original tilstand. Jeg har ikke kontrolleret om de originalle gendannelses filer ligger på computeren (ved ikke hvordan jeg kan kontrollere det), men i sin tid lavede jeg recovery DVD'ere med et program, der var på computeren. Jeg har en kopi af disse DVD'erer liggende på min computer og jeg går ud fra at jeg bare behøver at brænde dem ud på et par nye DVD'ere og så bruge dem i Toshiba computeren. Men jeg spekulerer på om disse recovery DVD'ere kan totalt overrule, at der nu ligger en helt anden Windows på computeren og føre computeren tilbage til som den var, da jeg først installerede den?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder som om der kun er en vej. Formatter og start helt forfra.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Hvis jeg brænder recovery DVD'erne, sætter jeg så bare "DVD 1", i hendes computer og så genstarter? Og så starter gendannelsen af fabriksindstillingerne? Og overruler at der ligger en helt anden Windows version på computeren og formatterer C-drevet undervejs?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er en god ide at formattere først hvis der skulle være virus eller andet på, således at HDDen er helt ren, og derefter læser du Recovery ind, så får man en helt ren og ny installation.
Så henter du når den er sat op igen Security Essentials, så den er beskyttet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jeg har installeret MSE (Microsoft Security Essentials) på den, en af de seneste dage. Hvis jeg nu alligevel vil formattere den først, hvordan gør jeg så det? Det kan jeg måske gøre med Easus Partition Master? Og så skal jeg vel sætte recovery DVD'en i den først, så den kan starte recovery efter at harddisken er formatteret?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Formattering: Vælg drev, højreklik på det, vælg formatter. Isæt når færdig Recovery/Gendannelse, og lad tiden gøre resten. Redigeret af Radiomanden - 14-December-2011 kl. 11:03 |
|
|
|
![]() |
|
Nå - det er åbenbart ikke til at købe en DVD-R her hvor vi er nu - det er byen åbenbart ikke stor nok til. Jeg har medbragt én DVD-R og én DVD-RW. Kan jeg kopiere "recovery DVD 1", over på DVD-RW først. Bruge den først og når så recovery processen spørger efter "DVD 2", tage DVD-RW ud, reformattere den på min computer og så kopiere "DVD 2" over på den - og så fortsætte recovery processen. Ville det kunne lade sig gøre - eller skal DVD'en lukkes og låses, for at kunne bruges til recovery (og dermed at jeg ikke kan reformattere min DVD-RW)?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
Hvad er årsagen til at du vil starte forfra, og så med vista? Der er intet der umiddelbart indikerer at det er et software problem. En periodisk virkende skærm er næppe software fejl.
Hvis du endeligt vil "nulstille" computeren så drop da vista, og brug i stedet hendes W7 (ja, jeg ved at det er imod "god skik" - men du var vidst i Filippinerne....). Alternativt en XP installation hvis du kan finde drivere - vista vil jeg under alle omstændigheder råde til at gå udenom. Et helt andet alternativ kunne være en Ubuntu - så er den tilbage på "lovlighedens" sti og hvis det er en kontormaskine kan den alt hvad der skal til og lige så let som Windows. /ask |
|
![]() |
|
Jeg synes Vista er udmærket og det var det computeren oprindeligt kom med. Jeg vil ikke betale for at få Windows 7 installationen lovliggjort. Nej, sandsynligvis retter en recovery ikke op på en periodisk virkende skærm, men det får computeren til at køre normalt igen, ellers.
Årsagen til at jeg vil starte forfra igen, er at hun har fået installeret en ulovlig Windows 7.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
OK, så er vi stort set enige. Der kan klart være en fordel i "at starte forfra", men det vil nok næppe have effekt på skærmen. Hvis der indlæses fra en recovery-disk vil der normalt blive formateret, da disse bringer instalaltionen helt tilbage til den tilstand den blev leveret i fra fabrikken. /ask |
|
![]() |
|
Der er jo Win7, og den skal tilbage til Vista, jeg mener ikke man kan ligge en Vista ind når der er en 7, så derfor foreslog jeg en Formattering først.
|
|
|
|
![]() |
|
Var der nogen, der kunne svare på nedenstående?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |