|
WD TV live Netværks Problemer |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Leska ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2009 Sted: Rødding Status: Offline Point: 307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-December-2011 kl. 18:09 |
Hej.
Har lige været ude og invistere i en WD TV Live ( Den nye version ) Fået den smidt på netværk og den kan fint connecte til internet osv. Har så fulgt diverse guides, for hvordan man sætter den op på netværk, men kan bare ikke få det til at virke ! Den er connectet til netværket. Fået tildelt ip osv, men kan ikke se den inde i windows ( Windows 7 64 bit ) Kan se den et sted inde i windows og det er i - Kort over Netværk. http://imageshack.us/photo/my-images/713/unavngivetvh.jpg/ Har sikret mig at WD TV Live er i samme gruppe som min computer, men kan som sagt ikke se den andre steder end - Kort over netværk. Kan hverken se den inde i selve netværket og kan ikke se de mapper jeg har delt på min computer ( den kan slet ikke connecte til min computer ) Nogen der har en ide til hvad jeg gør forkert ? Sidder og har mest lyst til at kyle den gennem vinduet nu ! |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Leska ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2009 Sted: Rødding Status: Offline Point: 307 |
Dette har jeg gjort allerede og det virker ikke, men tak ellers.
Andre foreslag ? |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Trådløs eller kabel
|
|
![]() |
|
Det er med kabel.
Har også hentet wd link, for at se om den kunne få hul igennem, men der sker heller ikke så meget. Redigeret af Leska - 15-December-2011 kl. 19:17 |
|
![]() |
|
Hvordan har du delt dine mapper
|
|
![]() |
|
Har du installeret SP1 i din Win7 maskine.
Mangler SP1 kan den være svær at tilslutte
|
|
![]() |
|
Nej. Det har jeg ikke.
Jeg opdatere med det samme og vender tilbage :) |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
Husk samme arbejdsgruppe og lave en hjemmegruppe på pc
Husk også at redigere dine delings indstillinger, og også de avancerede af dem |
|
![]() |
|
Så er windows opdateret, men resultatet er det samme :(
Theilo. Dette er gjort. Har fulgt diverse guides omkring på nettet til punkt om prikke, men tror problemet bunder ud i at jeg slet ikke den se WD TV Live boxen inde i den gruppe som hedder Workgroup. Den eneste måde jeg kan komme til at se wd tv live boxen på inde i windows er ved at gå ind under netværk og så ind under - Se hele kortet. Som vist i mit link i første post. Jeg har ingen ide om hvordan jeg får det til at virke ! Synes jeg har prøvet alt efterhånden, men kan bare ikke få den frem i windows i min workgroup. |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
Egen router eller udbyders router? Her er hvad jeg har af indstillinger på pc:
Samme arbejdsgruppe
Oprette hjemmegruppe (ikke det samme som arbejdsgruppe)
Netværks og delings center :
I avancerede delingsindstillinger har jeg:
Netværksregistrering til
Fil og printerdeling til
Slå deling til så alle med netværksadgang kan læse og skrive i mappen delte filer
Mediestreaming slået til (inde i den har jeg alt tilladt på wd tv live)
128bit kryptering
Slå adgangskodebeskyttet deling fra
Virker både på wd tv live hd og wd tv live g3
Hvad indstillinger jeg har på wd tv kommer senere når jeg må låne hus alteret
|
|
![]() |
|
Det er bare en gammel switch jeg bruger. Den fordeler internet fint ud til min computer osv og den fungerede også fint, da jeg brugte min ps3 til mediaserver ( har dog ikke ps3'en mere )
Det ligner de samme indstillinger jeg har. Ved ikke om jeg eventuelt skal prøve og formatere computeren og installere windows forfra. Synes efterhånden det virker som den eneste mulighed eller sidste mulighed rettere sagt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |