|
what to do |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
den_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2007 Status: Offline Point: 128 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-December-2011 kl. 22:12 |
hej alle sammen
jeg få ny htpc til stuen i julegave en G620t, 8 gb og Intel H67GD/uatx. så kommer det store spørgsmål den gamle htpc skal i soveværelse, men skal jeg lave den til en media server og afspiller i soveværelset samt senere udvide det med tv-kort. i i såfald hvilke OS skal jeg vælge eller hvad vil den bedste opsætning være. Hardware. Bundkort: Aopen i975xa-ydg CPU: Mobile t2400 RAM: 3 GB Harddisk 1 : Sanmsung 1,5 TB Harddisk 2 : WD blue 1 TB GrafikKort: Gainware Nvidia Geforce Gt 430m 1024mb eller skal jeg bare bruge den gamle som klient i soveværelset også tage den der står i soveværelset nu og lave til nas eller server med tv kort. hardwaren Bundkort : mini itx VIA-EPIA SN1800 med indbygget 1800mhz Ram: 2 GB Harddisk : Hitachi 2,5'' 120 GB Grafikkort: Point of View Nvidia Geforce Gt 320m 1024mbPSU: PICO PSU (super økonomisk - minimalt tab), 220V til 12V AC strømforsyning (110W). jeg håber der er nogle der kan give mig en ide om hvilken vej jeg skal gå. |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har lidt svært ved at vurdere hvad det faktiske strømforbrug er på de forskellige. Hvilken cpu får du i dit nye mediacenter?
Tror ikke du skal bruge den der VIA som tv-server da det faktisk er lidt krævende. Men du kan jo altid prøve af om den kan klare det. Grafikkortet kan jo så eventuelt fjernes fra den der ender som server. Hvilken software køre du?
|
|
![]() |
|
den nye cpu er
Pentium G630T/2.3 35w.
af software køre jeg xbmc hvilke jeg nødig vil undværre. jeg havde også lidt på fornemmelsen at VIA kortet ikke ville kunne klare tv-server delen. Måske jeg skal lave ViA'en til en Nas også smide tv kortet i en af de andre også få den til at ligge dem på nas'en så jeg kan til går dem fra begge klienter. angående strømmen på VIA så skulle den med 4 Hdd bruge 34 watt |
|
![]() |
|
slet ingen der har nogle gode ider
|
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Personligt ville jeg lave din low power maskine til NAS, med noget unRAID eller ubuntu, så kan du lade afspillere gå i dvale og spare lidt strøm der.
Ulempen ved dette er dog at du for svært ved at have en always on TV server. Her skal du gøre op med dig selv om du ser nok TV til det er relevant, eller optager nok TV til det kan betale sig. Hos mig har svaret været nej, og det er endda med TV server kørende under ubuntu (TVHeadend), jeg bruger simpelthen ikke TV delen nok, og optager aldrig TV. De få programmer jeg vil se, kan streames fra DR.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |