|
Sonos - WiMP vs. Spotify |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-December-2011 kl. 17:47 |
Vi har de seneste par måneder haft Spotify og siden start november også haft WiMP på vores Sonos. De fungerer begge upåklageligt med Sonos, så er meget i tvivl om, hvilken streaming service vi skal beholde.
Spotify virker professionelt, mest fremtidssikret og har et fornuftigt program til computeren. På den anden side findes der endnu ikke en iPad app (der skulle dog være en på vej). Endvidere er vi ikke videre tilfredse med søgefunktionen, der ofte oplister hvert album flere gange for hver kunster (søg f.eks på Bjørk). WiMP har en bedre integration med Sonos, med langt flere tilgangelige lister og bedre mulighed for at opdage nyt musik. Der er en udemærket iPad app, mens desktop versionen er decideret ubrugelig. Der synes at være et større fokus på dansk musik, hvilket er fedt, og så har WiMP ikke det omtalte problem med søgningen. WiMP på Sonos er kun i beta. Hvad ville i vælge? |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har afmeldt mit spotify og er gået helt over på Wimp. Netop grunden den bedre integration. Desuden har Spotify mange gange en mystisk orden på musikken efter min mening.
Fruen kan også bedre lide Wimp, så ja...den vej gik vi altså. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
Har wimp også musik som ikke kan afspilles i danmark ?
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Ikke jeg er rendt på endnu. Faktisk har jeg fundet musik der kan afspilles på Wimp, som jeg ikke kan få lov til at spille på Spotify.
Og så er man heller ikke bundet op på.den tåbelige aftale omkring Facebook. |
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Og så bruger Wimp en langt bedre enkodning en Spotify.
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Afhænger det ikke af den pris man betaler ? Er der andre muligheder ? Er der nogen der har lavet en oversigt over priser og muligheder ? Lars ![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
Jeg har kørt Spotify et par måneder via Sonos.
Er nogenlunde tilfreds, men søgningen irriterer mig - så jeg vil prøve Wimp i stedet. Dog kan jeg ikke få det til at virke på Sonos. Under Sonos Labs burde den vel være? Det er den ikke: Redigeret af BorreBoy - 17-December-2011 kl. 14:25 |
|
![]() |
|
BorreBoy ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 383 |
Damn, det er fordi min konto er US, så jeg kan bruge Pandora
![]() |
|
![]() |
|
JFalkenberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2007 Sted: Herning Status: Offline Point: 289 |
Jeg tror godt du kan godt ændre din konto på sonos.com fra amerikask til dansk og stadig bruge Pandora. Jeg bruger pt. Rhapsody og skiftede tilbage til danmark for at bruge Wimp, og jeg har ikke nogle problemer med Rhapsody.
|
|
|
|
![]() |
|
Vil du ikke se om du kan bruge Pandora (altså se om muligheden er der)?
Jeg er bange for jeg ikke kan skifte tilbage til US hvis jeg vælger DK...
|
|
![]() |
|
Spaghetti ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Februar-2006 Status: Offline Point: 256 |
Undskyld jeg lige forstyrrer med et spørgsmål..... Hvis man både har en Iphone og Sonos, skal man så betale for 2 abonnementer (2x99kr), eller gælder 1 abonnement for alle de enheder man har i hustanden og bruger samme login til dem??
|
|
Pioneer 5090H,Popcorn Hour C-200 & A-400
|
|
![]() |
|
1*99kr
Desværre kan kun én enhed spille af gangen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |