|
Sonos, Cambridge eller Marantz? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-December-2011 kl. 07:46 |
Hej.
Jeg vil gerne fremadrettet kunne streame min musik (FLAC) uden at skulle tænde for PC.
Der bliver købt en NAS hvor musikken skal ligge, men hvad med valg af "streamer"?
Har kigget på Sonos løsning samt:
Camdridge NP30 http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/produkter-med-streaming/cambridge_np30-_-_sort.htm
Ønsker: skal gerne kunne betjenes via APP til Android telefon.
DAB / DAB+ er ligemeget, da de kanaler der ligger der, i dag modtages via Yousee radio. Internet radio er ikke væsentligt. Vægter god lyd og nem daglig brug.
Der tilsluttes til en Marantz SR5005, evt. via min DacMagic.
Nogen der har erfaringer med de to fra Cambridge og Marantz (fordele og ulemper)?
JH
Redigeret af jahafa - 15-December-2011 kl. 07:48 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12456 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Logitech har jo også nogle fine løsninger. Det er da værd at tage med i overvejelserne.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Tror at Squeezebox og Sonos giver de andre løsninger baghjul på streaming fronten.
|
|
![]() |
|
Maniq ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
How come? Har også set på de to andre løsninger. Alle siger jo Squeezebox og Sonos - garanteret med rette. De to andre er dog dyrere, der må være noget de kan! Hifi Klubben har med Squeezebox, Sonos og Cambridge NP30 at gøre - tror det er her man først og fremmest skal henvende sig.
|
|
Pioneer KRP-500ABG
Arcam AVR 400 B&W XT8 B&W XTC B&W XT2 B&W PV1 PS3 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
Vælg Sonos hvis du senere ønsker at udbygge anlægget.
Jeg kører med sonos i 4 rum og har planer om mere udbygning. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Kender du evt. nogen i "nabolaget" som har Squeezebox og Sonos - så du kan få en demo af kørende system af én som er vant til at bruge det? Jeg kender ikke til Cambridge og Marantz løsningerne, men tvivler på at de kan hamle op med den brugervenlighed og den fleksibilitet som Squeezebox og Sonos tilbyder - begge er systemer som er udviklet i op til 10 år!
Som hansie nævner er flerrumsløsninger også et muligt kriterie og der er Sonos og Squeezebox begge gode løsninger - Sonos har dog den fordel at det kommer med sit eget netværk (opsat til det specifikke formål) mens Squeezebox benytter dit eksisterende netværk, hvilket kan være en fordel med et godt eksisterende netværk og en ulempe, hvis netværket ikke er ordentligt sat op. (Du kan dog også sagtens opsætte et dedikeret netværk til Squeezebox, men det er nok de færreste som gør det). Noget som også er et plus ved Sonos og Squeezebox er de mange muligheder for navigation - det er næsten ligegyldigt, hvilken form for "fjernbetjening" man ønsker, så er det muligt - så udbyggede er de andre systemer næppe. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7254 |
Brugervenligheden var vigtig hos mig.
2 x ipad og 3 x iphone styrer Sonos. samt en mac book og en PC. |
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
Takker for inputs.
Tror jeg hælder i retning af en Sonos løsning, dels da jeg har købt Spotify premium som skulle virke på Sonos, samt at Sonos ser ud til at opfylde alle mine krav / ønkser.
JH
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Spotify premium virker altså også på Squeezebox.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
jahafa: En lille forskel mht fjernbetjening er at Squeezebox (bortset fra Duet) også kan fjernstyres via infrarød - dvs. en almindelig multifjernbetjening kan bruges - det er eksempelvis et stort hit for mig da de andre fjernbetjeningsmuligheder som oftest er for langsomme med mindre jeg har lyst til at bladre i albums eller strikke playlister sammen - som oftest hører jeg hele albums fra en lokal musiksamling.
Groft sagt kan man vel også sige at Sonos er mest plug'n'play og Squeezebox er det mest fleksible system - de kan som udgangspunkt det samme og der vist heller ikke nævneværdig forskel i lydkvalitet med mindre man virkelig går op i det (så har Squeezebox Touch vist nogle fordele) Redigeret af tipsen - 17-December-2011 kl. 11:00 |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
tipsen: Det er ikke en lille ting.
![]() |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Sonos kan godt styres af en multi remote.
Men vi skal op i de rigtig dyre modeller. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |