|
Squeezebox og nas server |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Ceto ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-December-2011 kl. 12:13 |
|
Hej Alle.
Jeg har købt en Squeezebox radio til fruen. Jeg kan ikke rigtig hitte ud af og forbindelse til min seagate goflex nas server. Lige nu kan jeg kun finde musikken jeg har liggende på min pc og det kan jeg kun afspille når pcén er tændt. Håber en venlig sjæl kan hjælpe en ikke PC nørd
![]() |
||
Panasonic TH-42PX700
Panasonic EH-67 |
||
![]() |
||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kan der køre en squeezebox server på den NAS? Det skal der før din "radio" kan spille fra den.
/ask |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
|
Det er sådan Squeezebox er designet til at virke, når vi taler om egen (rippet) musik. Den skal bruge et program til at afspille egen musik. Typisk kører folk dette program på en pc. Nogle NAS'er har dette program indbygget (ReadyNAS, Synology, QNAP mener jeg har det) - resten skal man nørde rundt med for at få det lagt på NAS'en. Hvis din PC er kablet til router kan du evt. aktivere WOL (wake on LAN) så kan din squeezebox selv vække den fra stadby (det er sådan jeg gør). Hvis din NAS ikke er kommet med Squeezebox software, og du ikke er nørd, så ville jeg ikke kaste mig ud i at installere det selv (men det kan nok lade sig gøre). Hvis du vælger at leve med at bruge PC'en, så vil jeg mene du stadig kan tilgå musikken på NAS'en, men altså via PC'en. Duskal bare indstille Squeezebox softwaren til også at scanne din musik på NAS'en - du har vel et drev/folder fra din PC hvorfra du kan se musikken på NAS'en. Undskyld det blev allerede lidt nørdet ![]() |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
Alle squeezebokse er som udgangspunkt "dumme" - de er afhængige af en server (Squeezebox Server / Logitech Media Server) som du kan installere og køre fra en pc, mac, linux eller nas. Alternativt kan boksen kobles op mod mysqueezebox.com som dybest set er en server på Internettet og ellers har Squeezebox Touch en lite udgave af serveren indbygget (den er knap så dum som de andre squeezeboxe). Det betyder at Radio ikke er klog nok til at hente musik direkte fra din (dumme) NAS uden at en 3. part involveres som agerer server - i ovenstående tilfælde har du installeret serveren på din PC og via den software kan du skabe adgang til musiken på nas'en men så snart du slukker pc'en virker det ikke længere - så mangler du bindeleddet.
|
||
![]() |
||
frold ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
|
Synology DiskStations kan i hvert fald anbefales i kombination med en Ipad som controller af din Squeezeserver via Ipeng http://penguinlovesmusic.de/
|
||
mvh
Frederik TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb |
||
![]() |
||
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
|
Readynas fungerer også fint som squeezebox server, efter jeg har købt en sådan og nu streamer radio direkte via den og ikke via en ekstern hjemmeside kører det nu så stabilt at også fruen og børnene gider bruge den.
|
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
|
Jeg ved godt det er velment, men nu har OP altså hverken Readynas eller Synology men en
seagate goflex, tror vi skal prøve at finde en løsning med den - eller hur?
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
|
Se her. Det er ikke one-click only. Langt fra. Der skal hackes en del, og hvis man ikke har modet på det, er den bedste løsning nok at lade være og acceptere at en Windows computer skal være tændt. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
|
Bemærk lige at det er slet ikke sikkert at OP's Goflex er en Goflex Net hvor man kan det du linker til. Jeg vil bestemt anbefale at kigge på en løsning med PC'en, evt. at lade den trække musikken fra NAS'en (som filserver) og bruge WOL som jeg foreslår i mit første indlæg.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |