|
DH61AG CIR - Wake med fjernbetjening problem |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jacoben ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2010 Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-December-2011 kl. 13:54 |
Hej Alle Jeg har et Intel DH61AG moterboard og har køb den anbefalde IR Receiver på EBAY. Jeg har sat hardware i pcen, activeret CIR i bios, installeret Intel CIR drver. Remoten virker til WMC, grøn knap og så videre. Jeg skal også ”slukke pcen”. Den er sat til S3. Men nu kommer problemet, jeg kan ikke vække pcen igen fra fjernbetjeningen, men kan godt vække pcen med mus eller tastatur. Jeg har været i enhedshåndtering og sat powermanagement for alle HID enher til at kunne vække pcen. Er der nogle der har dette til at viker, og som har et tip til hvad jeg har overset. Jeg ved remoten virkerk, og lidt uhensigt mæssigt så starter og slukker remoten også min bærbar pc.. Ville ønske det var omvent J På forhånd tak |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har ovenstående, viker glimrende med wake fra S3, jeg bruger : 620T CPU, 8GB RAM, 500GB Seagate SSD/HDD, HP PSU. win7 Home
Husk at checke BIOS, der er nogen startup procedure, der kan slås fra, (til optimering af dvale hastighed) jeg har ikke slået noglen af dem til.
Jeg har STDBY util kørende, prøv evt med den inst, og brug den til at vælge dine power inst. i stedt for i win.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Jacoben ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2010 Status: Offline Point: 22 |
Hej Gigabyte
STDBY util, er det MCE standby tool? Det har jeg på og den køre med all devices markeret. 2 af den hedder tastatur og mus, og de virker, de 2 andre hedder bare HID kompatible brugerkontrolenhed (006) og HID-kompatibel enhed (002) og hvis de er til eller fra gør det ingen forskel..
Det er godt nok underligt...
Alle fast boot er disable
wake onlan from s4/s5 = power on -normal boot
Deep s4/s5 = disable
wake system from s5 = disable
Har du det samme sat op?
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Ja, lige præcis. har du for sjov skyld prøvet Dvale (S4), ikke fordi at det er specielt fonuftigt at bruge.
Har du den nyeste BIOS. ?? Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Jeg vil prøve S4..
Kan du få din remoted til at tænde fra slukket tilstand? CIR burde kunne dette så vidt j har læst..
Ja jeg opdaterede den igår da det ikke virkede.. Det kunne godt tyde på en reinstall...
Satte først PC op uden CIR IR reciever og da jeg modtog den via Ebay instalerede jeg den... Hvad med dig, var det en ny win installation da du fik det til at virke?
|
|
![]() |
|
Tranholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
Hej Gigabyte, Hvorfor er S4 Hibernate ikke specielt fornuftigt at bruge ? Jeg har et helt nyt ASUS MotherBoard med en i3 2100 cpu, når jeg bruger S3 sleep crasher Windows ved opstart hvorimod S4 hibernate virker helt perfekt. |
|
![]() |
|
Jeg synes at S4 (Dvale) er for langsomt, specielt med meget ram (8GB), og en alm HDD, det er ikke så slemt med en SSD, men prøv det evt.
I S4 skrives en fil med indhold af ALT ram, registre i CPU, GFX, og så vidre. det tager alligevel tid at gemme så store datamængder, og indlæse dem ved resume. Til gengæld bruger PC'en mindre STDby strøm ved S4, end i S3 (3-5Watt) S3 holder "bare" strøm på RAM, og refresher den engang imellem, og det samme med CPU'en, så at vågne fra S3 tager ca 2 sek. Mvh Gigabyte |
|
|
|
![]() |
|
seldon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-August-2011 Sted: Købehavn Status: Offline Point: 38 |
Jacoben,
Fik du det nogensinde til at virke? - Kim
|
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Har lige købt denne fætter, der blandt flere bundkort inkl. Intel's DH61AG er kompatibel.
Glæder mig til at teste det, og med DH61AG ved jeg det virker, at kunne tænde HTPC'en fra slukket tilstand.
|
|
Blu-ray
Film |
|
![]() |
|
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Jeg har købt en lignende og det virker fint :-) Jeg slukker dog min PC igennem XBMC hvor jeg slukker PC rigtigt, og med min Harmony One har jeg valgt at bruge "Rec" knappen som start knap til pc'en.
|
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Skovbo, da jeg endnu ikke har valgt en ny remote, og har en gammel en liggende fra Terratec. Burde jeg ikke kunne benytte den i første omgang til at teste med? Alt er lavet rent hsrdwaremæssigt og BIOS, men virker ikke endnu med den Terratec. Mon der skal haxes i regedit så windows genkender remote typen? Bruger du noget specifikt i windows udover de officielle drivere?
|
|
Blu-ray
Film |
|
![]() |
|
Skovbo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2010 Sted: Glamsbjerg Status: Offline Point: 351 |
Kender intet til Remotes, udover Harmony som jeg selv har. Jeg har brugt "koder" i softwaren fra en MCE Remote - og det spiller. Desuden har jeg også tweaket så remoten kan sende tryk fra keyboard, som jeg så har fået fra MCE Keyboard.
Så om du kan bruge din remote, har jeg desværre ingen erfaring med. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |