recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV 2 "Tjenesten ikke tilgængelig"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV 2 "Tjenesten ikke tilgængelig"

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV 2 "Tjenesten ikke tilgængelig"
    Sendt: 18-December-2011 kl. 10:01
Når jeg skifter til TV 2 på min Triax C HD415 CX, får jeg ovennævnte besked på skærmen. Den har hidtil været tilgængelig på både plads nr. 5 og plads nr. 15, hvor den jo så hedder TV 2*  - men nu er der kun hul igennem på plads nr. 15. Man er måske bare ved de indledende øvelser til TV 2 HD?

Jeg har YouSee-Kabeltv.

Redigeret af turbo2 - 18-December-2011 kl. 10:03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 10:50

Den der er mærkert med TV2* er den du skal have hvis du bruger netnummer 120 (You See modtager) eller nummer 100 (andre HD modtagere).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den der er mærket med TV2* er den du skal have hvis du bruger netnummer 120 (You See modtager) eller nummer 100 (andre HD modtagere).
Stadigvæk lidt forvirrende... Den, som NU ikke er tilgængelig, hvad er den der så for? Den HAR jo tidligere været tilgængelig. Jeg bruger netværk nr. 100.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 11:04

Hvis du har dem du skal have efter netnummeret, hvad er så problemet. Når du har TV2*, så har du ikke noget at bruge den anden til, det er MPEG2 udgaven.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis du har dem du skal have efter netnummeret, hvad er så problemet. Når du har TV2*, så har du ikke noget at bruge den anden til, det er MPEG2 udgaven.

Så undskyld da så mange gange - skal nok lade være med at fornærme nogen en anden gang.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Når jeg skifter til TV 2 på min Triax C HD415 CX, får jeg ovennævnte besked på skærmen. Den har hidtil været tilgængelig på både plads nr. 5 og plads nr. 15, hvor den jo så hedder TV 2*  - men nu er der kun hul igennem på plads nr. 15. Man er måske bare ved de indledende øvelser til TV 2 HD?

Jeg har YouSee-Kabeltv.

Jeg vil gætte på at TV2* bliver til TV2 HD i starten af 2012.

Begge versioner er der sådan set stadig (i samme mux hos mig), men du har nok en modtager som understøtter YouSee's netnumre, og så er den en feature at den ene version skal skjules.

Lige nu sender begge versioner 7 Mbps MPEG2.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2011 kl. 22:37

Jeg har YouSee-Kabeltv.

Det er en interessant oplysning du her kommer med. Det vil jeg godt høre lidt mere om.

Det er sådan at YouSee siden kanalomlægningerne i november har dubleret 3 tv-kanaler, nemlig DR1, Infokanalen og TV2. Jeg bruger som dig netværks-id 100. Jeg har tv med DVB-C MPEG-4 tuner.

Du burde som jeg også have adgang til de 3 nævnte kanaler dobbelt.
Har du fortsat adgang til 2 versioner af DR1 og Infokanalen?

Jeg har på nogle digitale bokse set at DR1 lægges på kanalplads 1 og 11, Infokanalen på 4 og 14, og TV2 på 5 og 15. Hvordan er det hos dig?
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 06:51
Slettet

Redigeret af turbo2 - 19-December-2011 kl. 06:51
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 07:00
Citat: Vilhelm:

Det er en interessant oplysning du her kommer med. Det vil jeg godt høre lidt mere om.

Det er sådan at YouSee siden kanalomlægningerne i november har dubleret 3 tv-kanaler, nemlig DR1, Infokanalen og TV2. Jeg bruger som dig netværks-id 100. Jeg har tv med DVB-C MPEG-4 tuner.

Du burde som jeg også have adgang til de 3 nævnte kanaler dobbelt.
Har du fortsat adgang til 2 versioner af DR1 og Infokanalen?

Jeg har på nogle digitale bokse set at DR1 lægges på kanalplads 1 og 11, Infokanalen på 4 og 14, og TV2 på 5 og 15. Hvordan er det hos dig?

Hos mig er DR1 fortsat på plads nr. 1 og på plads nr. 891 (sidste plads, efter en fuld kanalsøgning UDEN at anvende netværksnr.)

Infokanalen er på plads nr. 4, (efter en fuld kanalsøgning UDEN netværksnr. også på plads nr. 928, hvor den så hedder Info HD)
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 12:18

Hos mig er DR1 fortsat på plads nr. 1 og på plads nr. 891 (sidste plads, efter en fuld kanalsøgning UDEN at anvende netværksnr.)

Infokanalen er på plads nr. 4, (efter en fuld kanalsøgning UDEN netværksnr. også på plads nr. 928, hvor den så hedder Info HD)

Så skulle man næsten tro at den ene version af TV2 også havde fået en plads oppe på omkring 900.
I øvrigt underligt at den såkaldte InfoHD, som hos YouSee har plads 4, hos dig placeres blandt de sidste.

Nogle DVB-C bokse har lidt problemer med at sortere i  YouSee's kanalnummerorden. Det bliver måske ordnet med nogle softwareopdateringer. Måske er der en opdatering til din?

Men hvorfor laver du også en søgning uden netværks-id? Netværkd-id 100 burde fungere bedst.

Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 16:18
I et indlæg andetsteds, var der én, som lavede både en netværkssøgning og en fuld kanalsøgning UDEN netværksnummer, sådan for sjov. Det er jo også rart nok at have SD-udgaven af kanalerne, hvis nu HD-udgaven svigter - derfor kørte jeg en søgning uden netværksnummer.

Jeg gjorde det for at se, om jeg ligeledes havde TV 5, ukodet - den ukodede udgave befinder sig på plads nr. 969, hos mig. Tv 2 er ikke at finde højere oppe i rækkerne, men jeg har ikke lyst til at foretage flere fulde kanalsøgninger ligenu, da 24 Nordjyske ellers går i ged, og i så tilfælde kun er åben på plads nr. ca. 999 stykker.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 16:23
Og det med softwareopdatering... Ved ikke lige, om jeg har lyst til dette heller - men har da søgt om der skulle være lagt noget ud, da den kan opdateres over kablet - OTC-opdatering, som det hedder, men der er ikke noget at finde...
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu