|
TV 2 "Tjenesten ikke tilgængelig" |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-December-2011 kl. 10:01 |
Når jeg skifter til TV 2 på min Triax C HD415 CX, får jeg ovennævnte besked på skærmen. Den har hidtil været tilgængelig på både plads nr. 5 og plads nr. 15, hvor den jo så hedder TV 2* - men nu er der kun hul igennem på plads nr. 15. Man er måske bare ved de indledende øvelser til TV 2 HD?
Redigeret af turbo2 - 18-December-2011 kl. 10:03 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den der er mærkert med TV2* er den du skal have hvis du bruger netnummer 120 (You See modtager) eller nummer 100 (andre HD modtagere).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Stadigvæk lidt forvirrende... Den, som NU ikke er tilgængelig, hvad er den der så for? Den HAR jo tidligere været tilgængelig. Jeg bruger netværk nr. 100.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis du har dem du skal have efter netnummeret, hvad er så problemet. Når du har TV2*, så har du ikke noget at bruge den anden til, det er MPEG2 udgaven.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Så undskyld da så mange gange - skal nok lade være med at fornærme nogen en anden gang.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Jeg vil gætte på at TV2* bliver til TV2 HD i starten af 2012. Begge versioner er der sådan set stadig (i samme mux hos mig), men du har nok en modtager som understøtter YouSee's netnumre, og så er den en feature at den ene version skal skjules. Lige nu sender begge versioner 7 Mbps MPEG2. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Det er en interessant oplysning du her kommer med. Det vil jeg godt høre lidt mere om. Det er sådan at YouSee siden kanalomlægningerne i november har dubleret 3 tv-kanaler, nemlig DR1, Infokanalen og TV2. Jeg bruger som dig netværks-id 100. Jeg har tv med DVB-C MPEG-4 tuner. Du burde som jeg også have adgang til de 3 nævnte kanaler dobbelt. Har du fortsat adgang til 2 versioner af DR1 og Infokanalen? Jeg har på nogle digitale bokse set at DR1 lægges på kanalplads 1 og 11, Infokanalen på 4 og 14, og TV2 på 5 og 15. Hvordan er det hos dig? |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
Slettet
Redigeret af turbo2 - 19-December-2011 kl. 06:51 |
|
![]() |
|
Citat: Vilhelm: Det er sådan at YouSee siden kanalomlægningerne i november har dubleret 3 tv-kanaler, nemlig DR1, Infokanalen og TV2. Jeg bruger som dig netværks-id 100. Jeg har tv med DVB-C MPEG-4 tuner. Du burde som jeg også have adgang til de 3 nævnte kanaler dobbelt. Har du fortsat adgang til 2 versioner af DR1 og Infokanalen? Jeg har på nogle digitale bokse set at DR1 lægges på kanalplads 1 og 11, Infokanalen på 4 og 14, og TV2 på 5 og 15. Hvordan er det hos dig? Infokanalen er på plads nr. 4, (efter en fuld kanalsøgning UDEN netværksnr. også på plads nr. 928, hvor den så hedder Info HD)
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
Så skulle man næsten tro at den ene version af TV2 også havde fået en plads oppe på omkring 900. I øvrigt underligt at den såkaldte InfoHD, som hos YouSee har plads 4, hos dig placeres blandt de sidste. Nogle DVB-C bokse har lidt problemer med at sortere i YouSee's kanalnummerorden. Det bliver måske ordnet med nogle softwareopdateringer. Måske er der en opdatering til din? Men hvorfor laver du også en søgning uden netværks-id? Netværkd-id 100 burde fungere bedst. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
I et indlæg andetsteds, var der én, som lavede både en netværkssøgning og en fuld kanalsøgning UDEN netværksnummer, sådan for sjov. Det er jo også rart nok at have SD-udgaven af kanalerne, hvis nu HD-udgaven svigter - derfor kørte jeg en søgning uden netværksnummer.
|
|
![]() |
|
Og det med softwareopdatering... Ved ikke lige, om jeg har lyst til dette heller - men har da søgt om der skulle være lagt noget ud, da den kan opdateres over kablet - OTC-opdatering, som det hedder, men der er ikke noget at finde...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |