recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - organisere sin film samling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

organisere sin film samling

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: organisere sin film samling
    Sendt: 20-December-2011 kl. 10:16
Hvordan holder i styr på jeres film?
Jeg smider dem i mapper afhængig af genre.

Men synes ikke rigtigt det er optimalt pga film jo tit ikke kun er én genre.
Tit hedder det jo Action/thriller/Drama, eller Comedy/Drama/romance
hvis man kigger på IMDB.

Jeg vil gerne have omorganiseret så det bliver mere brugbart. 
Hvordan gør i ?
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Hvordan holder i styr på jeres film?
Jeg smider dem i mapper afhængig af genre.

Men synes ikke rigtigt det er optimalt pga film jo tit ikke kun er én genre.
Tit hedder det jo Action/thriller/Drama, eller Comedy/Drama/romance
hvis man kigger på IMDB.

Jeg vil gerne have omorganiseret så det bliver mere brugbart. 
Hvordan gør i ?

Bruger MyMovies, hver film kan tilknyttes forskellige genre.

Der er allerede en LLLLAANNNNNGGGGG tråd omkrin MyMovies her på recordere.

Redigeret af Hans j - 20-December-2011 kl. 10:23
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 10:25
Kender godt My movies og har også brugt det tidligere.

Men det nytter bare ikke noget når det også skal bruges til andre enheder end pc.
eks. WD TV osv.

Kan ikke lige huske men hvordan håndtere mymovies disse kryds kategorier ?

Jeg ønsker ikke noget program der kan dette. Vil hellere have et godt forslag til hvordan det kan gøres rent fysisk i en mappe struktur

Redigeret af mbm1 - 20-December-2011 kl. 10:34
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 10:39
Tror du for svært ved at lave en mappestruktur som giver mulighed for flere genre til samme film. Personligt har jeg bare vær film i en mappe, med formaten "Navn (årstal)" og lader så XBMC håndtere sortering. 
Må også indrømme at jeg bedst kan lide alfabetisk sortering, og ikke giver så meget for genre sortering.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Kender godt My movies og har også brugt det tidligere.

Men det nytter bare ikke noget når det også skal bruges til andre enheder end pc.
eks. WD TV osv.

Nææææ, men så må du beskrive bedre hvad dit formål er. Kender ikke WD TV, mange mediaplayerbokse kan få anden firmware på som understøtter XBMC, YAMJ etc.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 11:04
det var også få et få et foreslag til hvordan det kunne gøres.
når man har mange film kræver det lidt at få det delt ud i nogle fysiske mapper, så man ikke skal lede for meget igennem.

alfabetisk orden synes jeg ikke giver så meget mening, hvis man vil se en film men ikke lige ved hvad det skal være, så genre er nok det bedste.

Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 17:53
film->"filmnavn"->mappe hvor selve film-filen ligger i. færdig.

benytter så medie center master til at hente meta data om filmene. derefter Media browser på htpc'en. det er genialt og nemt.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 19:49
Hvorfor ikke bare lægge den ind alfabetisk, og så bruge et program som mymovies til at holde styr på Info om hver enkelt film = man sidder i ro og mag og finder den enkelte film frem på sin iPhone, iPad eller computer (understøtter både pc og mac)
Så kan du pludselig søge på kryds og tværs i hele sin samling plus du har altid opdateret din samling med super filminfo
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu