|
Spørgsmål ang. Tv-guide ( ontv mv.) |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-December-2011 kl. 21:28 |
|
Hejsa,
Nu er det sådan at jeg henter TV-guides fra Sky UK via deres hjemmeside på http://tv.sky.com/tv-guide , da jeg har en masse kanaler fra UK. Jeg har så her downloadet et script der via json henter al data og gemmer det i en xml fil en gang om ugen, og importerer derefter med DVBLogic, siden jeg har købt deres TVsource pakke. Jeg ser flere her tale om Ontv.dk mv. og uden at have sat mig vitterligt ind i det, så undrer det mig om man ikke blot kan gøre tilsvarende for ontv.dk eller fra Dr2.dk uden at skulle betale de 89 kr. om året. Ikke at prisen afskrækker som sådan, men er der et eller andet jeg overser? |
||
![]() |
||
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er hjælp fra Patriarken her
|
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
|
lhulvej har lavet et program, som, også via json, henter epg fra Dr.dk - søg i forum'et efter det.
Ellers har jeg lavet et program, som gemmer tvguiden fra f.eks ontv.dk som en fil, men nu ønsker du jo netop IKKE ontv.dk ;-)
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
Gydesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2011 Status: Offline Point: 9 |
|
Jeg har prøvet flere tv guide crawlers, som går ind på diverse hjemmesider og selv laver en xml fil.
Den tid du bruger og frustrationen over det ikke altid virker er 89 kroner ikke mange penge at give for at slippe for.
Hver gang jeg sætter mediacenter op for nogen siger jeg de skal købe det abonnoment, ellers vil jeg ikke sørge for epg :)
|
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
|
Det epg program som lhulvej har lavet er ikke en crawler/screenscraper. Den bruger en dedikeret webservice som dr stiller frit til rådighed.... Men ja - man kan måske nok få mere support fra en betalt tjeneste.... |
||
![]() |
||
![]() |
||
Gydesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2011 Status: Offline Point: 9 |
|
|
||
![]() |
||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
|
Nej nej... det er vist alle de samme kanaler, som findes i DR EPG GUI webside....
|
||
![]() |
||
![]() |
||
SoerenB ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4 |
|
Nej, der er en del TV: ... og radio: Der findes i hvert fald et par grabbere til Windows der laver xmltv ud af DRs web service. Tror også at MythTVs indbyggede DK grabber benytter den service. /Søren
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |