recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennesignal forsvinder når jeg tænder TV!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antennesignal forsvinder når jeg tænder TV!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kalle Ferm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juli-2008
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antennesignal forsvinder når jeg tænder TV!
    Sendt: 21-December-2011 kl. 19:09
Jeg har et WMC7 kørende på stationær.
USB-DVB-T tuner med stueantenne.

Det fungerer fint - bortset fra når jeg tænder fladskærmen lige på den anden side af væggen, så forsvinder alle kanaler.
Signalet er kun lige præcis stærk nok til at kunne trække kanalerne uden digital støj, men det må jo være fladskærmen der sender støj på en eller anden måde...

En stueantenne skulle jo gerne virke, når fjernsynet er tændt...
What to do?
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2011
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 19:35
Jeg gætter på,, at en lille antenneforstærker kan løfte signalet den tand, du mangler. Fås fra 49,- hos Harald Nyborg, den virker fint hos mig. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 19:37
Aha, interessant! Det prøver jeg af. Mange tak skal du have!
Sig endelig til, hvis der er andre tanker/forslag.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 19:45
Jeg kan også anbefale den billige fra Harald Nyborg. Der er sikkert mange der vil sige at det er det værste lort. Men den har forsynet 4 tv hos mig uden problemer gennem flere år. Nu har jeg godt nok skiftet til et andet setup.

Prøv at den menu der viser signal styrke/kvalitet. Måske du kan finde en bedre placering til antennen.

Alternativt kan du prøve en udendørs antenne.Smile

Redigeret af Mufti - 21-December-2011 kl. 19:46
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 20:02
Tak for det.
Ja, er også begyndt at overveje udendørs på en eller anden måde. Problemet er dog, at jeg bor til leje, og er ikke sikker på at udlejer er så glad for at jeg begynder at bore.

Men jeg skal da prøve en antenneforstærker.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 21:53
Kender en der har god erfaring med denne indendørs.

Husk den skal ha strøm enten fra TV/boks eller power inserter.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu