recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt grafikkort til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt grafikkort til HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt grafikkort til HTPC
    Sendt: 22-December-2011 kl. 13:47

Skal nu have udskiftet mig gamle trofast Nvidia Geforce GT8500, da jeg skal kører noget Stereo ud via HDMI porten ud til denne:

Herefter bliver det skudt over i min Primare i21 forstærker til det ene TV og gennem HDMI'en til det andet TV. Så det drejer sig om simpelt stereo lyd.

Mit spørgsmål går på hvilket GFX jeg skal vælge. PT ligger mine tanker primært på en GT520 eller 430. Det skal siges, at mediecenteret kun bruges til mediabrug - ingen spil.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 13:55
Og det skal lige siges, at der gerne vil have HDMI 1.4 support.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 14:06
Af de to du nævner ville jeg vælge GT520 på grund af det lavere strømforbrug. Jeg kan dog se, at de begge har blæser. Skal du ikke have et passivt kølet til en HTPC? Det ville jeg ihvertfald foretrække. Man bliver træt af at lytte til blæserlarmen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 16:08
Takker.

Passivt er underordnet, da det bliver placeret i kælderen med HDMI extendere...

Er bare lidt underligt. Hvis jeg læser på Nvidia's hjemmeside, står GT520 til at kører 1.4a, men på eksempelvis Asus hjemmeside står der ikke en dyt om HDMI standarden...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 16:13
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Takker.

Er bare lidt underligt. Hvis jeg læser på Nvidia's hjemmeside, står GT520 til at kører 1.4a, men på eksempelvis Asus hjemmeside står der ikke en dyt om HDMI standarden...

Svjv er der for et stykke tid siden indgået en konvention om at man ikke længere skal skrive HDMI 1.4a på konsument elektronik men holde sig til at skrive hvilken funktionalitet HDMI, på pågældende produkt, understøtter. I realiteten bliver dette dog langt fra overholdt. Men understøttes 3D, kan du være rimelig sikker på at det er 1.4a i udgangspunktet. Men HDMI standarden dikterer ikke at alle features i fx 1.4a skal implementeres, selvom ens produkt kræver 1.4a båndbredde til fx 3D. Derfor er det hele en rodebutik, selvom det et stykke hen af vejen giver mening.

Eksempelvis snakker man om HDMI CEC, har jeg ikke set noget der virker til en computer (uden third party) på trods af at der annonceres med HDMI 1.3 af mange grafikkort producenter. Men sådan kunne man blive ved.

3D, ARC Ethernet over HDMI eller "High Speed HDMI Cable required"er nogle nøgleord man kan kigge efter hvis man vil fastslå om der grundlæggende er tale om HDMI 1.4a.

Redigeret af Patriarken - 23-December-2011 kl. 08:32
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Takker.

Svjv er der for et stykke tid siden indgået en konvention om at man ikke længere skal skrive HDMI 1.4a på konsument elektronik men holde sig til at skrive hvilken funktionalitet HDMI, på pågældende produkt, understøtter. I realiteten bliver dette dog langt fra overholdt. Men understøttes 3D, kan du være rimelig sikker på at det er 1.4a i udgangspunktet. Men HDMI standarden dikterer ikke at alle features i fx 1.4a skal implementeres, selvom ens produkt kræver 1.4a båndbredde til fx 3D. Derfor er det hele en rodebutik, selvom det et stykke hen af vejen giver mening.

Eksempelvis snakker man om HDMI CEC, har jeg ikke set noget der virker til en computer (uden third party) på trods af at der annonceres med HDMI 1.3 af mange grafikkort producenter. Men sådan kunne man blive ved.

3D, ARC Ethernet over HDMI eller "High Speed HDMI Cable required"er nogle nøgleord man kan kigge efter hvis man vil fastslå om der grundlæggende er tale om HDMI 1.4a.
Takker.
Tror bare det er Asus, som er sparsom med informationer på deres hjemmeside. Det er ligegyldigt hvilken kort man læser specifiaktioner på, så fremgår der egentligt ikke nogle informationer om 3D eller andet. Se eksempelvis her:

Asus:

Nvidia:
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu