recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verbatim mediashare - overførselshastighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Verbatim mediashare - overførselshastighed

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bibmas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2005
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibmas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Verbatim mediashare - overførselshastighed
    Sendt: 22-December-2011 kl. 16:35
Hej

Bær over med min uvidenhed, da jeg stod af 'teknikområdet' for et par år siden Confused Har dog, uden held, forsøgt at lede efter svar på diverse fora.

Jeg har netop købt mig en Sonos AMP connect, og kunne se at en Verbatim mediashare, skulle være ok som netværksharddisk - så sådan en har jeg købt.

Harddisken er koblet til min router fra TDC og jeg har kørt installations cd'en der fulgte med. Alt det gik fint, og jeg kan da også godt se harddisken fra min computer.

Så ville jeg overføre noget musik, trådløst, fra min computer til NAS'en, og synes det tog pænt lang tid. F.eks. tog 600 mb omkring 15-20 minutter - er det normalt?

Er der noget opsætningsmæssigt, jeg mangler at foretage?

Jeg ved godt det går hurtigere, hvis jeg kobler harddisk og computer sammen, og gør også gerne det, hvis det er løsningen. Men hvis nogen har noget jeg kan forsøge, er jeg helt klar på det.

Jeg har læst noget omkring gigabit harddiske og switche/routere - men det er måske løsningen på, at det hele går lidt stærkere?

På forhånd tak for svar og overbærenhed ift. mit 'begynderspørgsmål' Big smile

Redigeret af bibmas - 23-December-2011 kl. 00:04
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 16:52
Gigabit netværk er hurtigere. Jeg overfører ca. 74 MB i sekundet, dvs. ca. 4,5 GB på et minut.
Det er en Apple Timecapsule, jeg bruger som router.

Men du får helt sikkert hurtigere overførsel ved at bruge et kabel mellem computer og router.

Venlig hilsen
KB
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 17:23
Bruger også en verbatim nas sammen med sonos.

Min er dog på kablet netværk, og er meget hurtigere, men har du et dårligt trådløst kan det sagtens være problemet
Til top
bibmas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-December-2005
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibmas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 20:27
Tak for begge jeres svar - flere er naturligvis velkomne Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu