recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig signalkvalitet men god signalstyrke?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårlig signalkvalitet men god signalstyrke?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig signalkvalitet men god signalstyrke?
    Sendt: 20-December-2011 kl. 11:03
Hej

Jeg har købt et hus fra 2006, hvor der er antennestik i alle rum.

Mit nye Sony EX521 viser på under "produktsupport" både signalkvalitet og signalstyrke.

Både i stuen og i soveværelset har jeg signalstyrke på 91. I stuen er signalkvaliteten 100 mens den i soveværelset varierer mellem 100 og 0 alt efter kanal.

F.eks er det helt galt på national geographic: Signalstyrke 91 og signalkvalitet 0-20.

Hvad kan dette skyldes? Når signalstyrken er så høj burde signalkvaliten så ikke også være det?
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 11:11
Overstyring af signalet måske ? 
For megen støj i signalet ?
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2011 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Overstyring af signalet måske ? 
For megen støj i signalet ?

Men de fleste kanaler er perfekte og har 100 i signalkvalitet?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 22:07

Det er svært at sige. Er det noget hjemmebyg ?

Det lyder som om der er problemer med udvalgte frekvenser i det interne kabelnet.

Men om det skyldes dåser, kabler, antenneforstærker eller andet tør jeg ikke sige.

Jeg ville rekvirere en antennemontør til at måle det igennem.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 22:07
Will do...

Tak for info
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af nifo nifo skrev:

Hej

Jeg har købt et hus fra 2006, hvor der er antennestik i alle rum.

Mit nye Sony EX521 viser på under "produktsupport" både signalkvalitet og signalstyrke.

Både i stuen og i soveværelset har jeg signalstyrke på 91. I stuen er signalkvaliteten 100 mens den i soveværelset varierer mellem 100 og 0 alt efter kanal.

F.eks er det helt galt på national geographic: Signalstyrke 91 og signalkvalitet 0-20.

Hvad kan dette skyldes? Når signalstyrken er så høj burde signalkvaliten så ikke også være det?

Du skulle vel tilfædigvis ikke have YouSee kabel ?
Der er 3-4 programmer der har dårlig signalstyrke, her hvor jeg bor.
det er Tv2 programmerne herunder Tv2 News, Tv2 Charlie m.fl

Resterende har meget høj signalstyrke (svarende til den meget høje pris)
E.L.
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 17:16
Yousee jo :)
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af nifo nifo skrev:

Yousee jo :)

Men det er ikke det der ligner et antennesignal, som flere fik indtryk af. 

DVB-C for kabel og DVB-T/T2 fra en antenne er helt - helt - forskellige signaler.    Du har ikke antenne-TV, antenne-kabel og antenneudtag - du har kabel-tv og kabel-kabel og kabel-udtag. 

Javel det er delvist de samme frekvenser, der anvendes, og de analoge signaler var også ens (analogt PAL). 

Men de digitale signaler er ikke det der ligner, før de har være gennem en DVB-C eller en DVB-T/T2 modtager for henholdsvis  kabel-tv og antenne-tv.
Det er ret meningsløst  at anvende de analoge signaler, da antallet af DVB-C kanaler  er betydeligt større  og kvaliteten klart bedre.

youSee tilbyder en god signalkvalitet hvor signalet føres ind - første udtag. Det kunne se ud som om dine interne kabler er af ringe kvalitet og især ikke kan fremføre de høje kanaler. NGC analogt ligger på kanal  68 (i det mindste i København).
http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm  

Mon ikke du skulle få en fagmand ud for at få trukket nye kabler og nye udtag. Han vil også kunne råde mgh. evt. forstærker.

Lars    Smile

Redigeret af reslfj - 22-December-2011 kl. 18:42
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 19:25
Tak for input - jeg overvejer lige... :)
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2011
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 20:22
Har du mulighed for at sætte et TV direkte til Kabel-TV udtaget (altså før signalet deles mellem rummene)? Hvordan ser signalet så ud?
Til top
nifo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nifo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 21:23
Det er kun mit nye ex521 der viser både signalstyrke og signalkvalitet.

Mine 2 andre sony viser kun signalstyrke. Kontorets tv siger signalstyrke 100 - det samme gør tv'et i stuen...

Det KUNNE vel egentlig godt lugte af overstyring? Men der BURDE ikke være en forstærker i huset - så er det vel TDC der skal ind i kampen - kan de rent faktisk levere et for kraftigt signal? (den var del ny ;)
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 21:27
Nu bruger du vel kun støbte/skærmede stik i alle dine tilslutninger? De gamle med plasthætter er jo blevet no-go.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu