recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon AVR 1912 AirPlay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon AVR 1912 AirPlay

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mortenh1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-August-2011
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenh1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon AVR 1912 AirPlay
    Sendt: 25-December-2011 kl. 11:15
Er der nogen som har erfaring med, om Denon AVR 1912 kun kan styres med AirPlay (fx. Spotify)
via Apple produkter (Ipad, Iphone) eller om der også er mulighed for at styre med Android (Galaxy) ?

Jeg venter på et svar fra Hifiklubben, men kunne godt tænke mig svar fra nogen som måske allerede
har erfaring med den, fordi hvis den kun understøtter Apple produkter så kan den desværre ikke komme til at dække mine behov.

Tak for jælpen Smile
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 17:19
Den kun med Apple. Airplay er en Apple standard, så svaret er lige til.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenh1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Ja det er også rigtig, men ifølge Hifiklubben skulle der også være muligheder at styre med Android, men det kræver bare noget software af en slags......

Jeg venter på opskriften fra dem, men var interesseret i om andre også har erfaring med det.
Til top
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Mortenh1 Mortenh1 skrev:

Ja det er også rigtig, men ifølge Hifiklubben skulle der også være muligheder at styre med Android, men det kræver bare noget software af en slags......

Jeg venter på opskriften fra dem, men var interesseret i om andre også har erfaring med det.

Min kammerat har en Samsung Galaxy S2, som han bruger til at styre hans AVR1912, men Mortenh1 var det ikke værd selv at Google det?

https://market.android.com/details?id=de.pskiwi.avrremote
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenh1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Michaelds Michaelds skrev:

Oprindeligt skrevet af Mortenh1 Mortenh1 skrev:

Min kammerat har en Samsung Galaxy S2, som han bruger til at styre hans AVR1912, men Mortenh1 var det ikke værd selv at Google det?

https://market.android.com/details?id=de.pskiwi.avrremote

Tak for linket. (det vil jeg lige se nærmere på) Smile
Jeg har søgt en del på Google, men synes ikke at jeg har fundet et 100% svar.

Jeg har ikke købt Denon receiver endnu, defor vil jeg gerne sikre mig at det virker Smile
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 14:32
Altså der er en Denon app til min SGS II hvor jeg kan styre reciveren over netværket.

/Daniel :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenh1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Altså der er en Denon app til min SGS II hvor jeg kan styre reciveren over netværket.

/Daniel :)

Jeg købte min Denon i går og kan bekræfte at Airplay virker og jeg fandt også frem til at man via et program som hedder Airfoil kan køre fra sin PC-windows fx youtube eller Spotify dirkete til Denon Airplay . Det VIRKER Smile

Tak for input
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:03
Virker det også med video eller er det kun lyd?
Til top
angellus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2011
Sted: Horsens
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér angellus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 23:58
Altså... nu har jeg ikke så mange hints.. Men da jeg har vsx921, har jeg leget en del med netop dette punkt.

Der findes et stykke software derude, som gør det muligt at "transfer" alt musik over airplay. Havde det på min macbook, før jeg fik den reinstalleret.. dvs. alt musik, youtube, den flyttede bare "musikken" over til reciveren via. airplay.. Det er muligt ja.

Men kan desværre ikke hjælpe med hvad app. hedder da jeg selv søger den :(
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenh1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Virker det også med video eller er det kun lyd?

Det er kun lyd !
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenh1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af angellus angellus skrev:

Altså... nu har jeg ikke så mange hints.. Men da jeg har vsx921, har jeg leget en del med netop dette punkt.

Der findes et stykke software derude, som gør det muligt at "transfer" alt musik over airplay. Havde det på min macbook, før jeg fik den reinstalleret.. dvs. alt musik, youtube, den flyttede bare "musikken" over til reciveren via. airplay.. Det er muligt ja.

Men kan desværre ikke hjælpe med hvad app. hedder da jeg selv søger den :(

Det kan næsten kun være Airfoil du søger: http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Jeg har søgt en del på nettet og kom frem til Airfoil som er et stykke software som gør det mulig at streame alt musik fra din Pc-windows eller Mac til Airplay.  Programmet kan hentes og prøves gratis i 10 min derefter skal man købe det til 150,- kr. 
Til top
Zeko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Oktober-2011
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 12:20
Tillader mig, at åbne tråden igen :)

Hvordan har du fået dette til at virke Mortenh1? Hvis jeg åbner Airfoil, kommer receiveren ikke frem som enhed, jeg kan afspille til?!
Det kunne virkeligt være lækkert, at få det til at fungere. Kan det måske være noget router-opsætning?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu