|
Hjælp!! |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Forfatter | ||
Woody97 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2011 Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-December-2011 kl. 18:05 |
|
Hej, Jeg har et problem med min stationære computer. Den har virket helt fint, jeg slukkede den i fredags da vi skulle ned til familien og fejre jul. Vi kom så hjem idag tirsdag og nu vil den intet. Når jeg tænder den har jeg et par muligheder. Jeg kan enten starte windows normalt hvilket der intet sker ved. Den ender på den skærm hvor der står Windows starter men intet sker, ikke engang den grønne pil som farer frem og tilbage. Ellers kan jeg vælge start repair mener jeg det hedder, den har så kørt i snart fire timer uden noget resultat! Jeg læste mig frem til nettet at man kunne trykke F8 ned under opstart også starte i fejlsikret tilstand men ej heller dette vil den. Når jeg gør dette kommer den til en side hvor den siger den vil indlæse mine filer, men mere sker der ikke. Hvad gør man her? Nogen som har en ide? På forhånd MANGE tak. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det lyder som om der kun er en ting tilbage. Genindstallering.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Hyl.dk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
|
Hvis du har data på den du gerne vil have gemt, er det nemmeste hvis du tager den ud og sætter den i en box til ekterne harddiske eller køber sådan et IDE/SATA -> USB converter alt efter hvilket interface den har.
|
||
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
||
![]() |
||
Woody97 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2011 Status: Offline Point: 59 |
|
Vil det afhjælpe problemet ved at genindstallere? Ville den komme til at virke igen så ?
@Hyl Det har jeg desværre hverken mulighed eller forstand på, du skulle ikke kende til en biks der kan lave computeren til en billig penge? Gerne i Københavns området. Jeg bruger nemlig computeren til arbejde så det er rimelig vigtigt at den dur.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Ja, som der blev skrecet tidligere geninstaller, enten fra dine Recovery DVDer eller direkte fra Recovery partitionen på PCen. om nødvendigt lav Backup af dine filer først som tidligere beskrevet, hvis de ligger på C, god praxis er at man kun har OS og programmer på C, og filer på en anden partition, så man ikke mister noget ved en e.v.t gendannelse.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
|
Hvad windows bruger du?
Tjekket om der sidder usb pen eller diske som ikke er blevet slukket inden du slukkede ned sidst.
Evt fjern dem der sidder der + netværksstikket.
Sluk på væggen til pc i min 15 minutter, den kan være blevet rundtosset.
Hvor gammel er den, her tænker jeg på cmos batteriet, som kan være træt.
Theilo
|
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
|
@Theilo
Jeg bruger Windows 7 Der sidder usb fra mus/keyboard i den ellers ikke noget usb. Kun det alm såsom højtalere. Den er 13 måneder gammel, fik den sidste år i November. Jeg plejer ikke at slukke den men bare have den på standby, jeg valgte dog at slukke den i fredags :( Det skal lige med det er en stationær og ikke en bærbar.
|
||
![]() |
||
|
Det må jeg forsøge mig med Radiomanden. En ven ville komme forbi imorgen med en windows 7 cd som jeg kunne låne, så må jeg installere det igen.
Det andet med drevet tror jeg ikke jeg har kompetencerne til, men det kan vel læres? Lyder i hvert fald godt at man ikke ville miste noget.
|
||
![]() |
||
|
Du vil kun miste dine filer hvis de ligger på C, er de på E,F, G eller anden partition så mister man dem ikke, ligeleds mistes de heller ikke når man jo har Backup af det.
PS: Det er ikke sikkert at der kan bruges anden Win end den der er leveret til PCen, du har vel ved ibrugtagning lavet en Recovery ud fra den der ligger på HDDen. Redigeret af Radiomanden - 27-December-2011 kl. 20:21 |
||
|
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
|
Du skal ikke installere det igen, der findes noget på windows 7 der hedder startup repair, den kan køres fra en skive (win7) og fixer de fleste problemer. Her er en guide til hvordan man gør : http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ss/windows-7-startup-repair.htm
Så længe du ikke har en skive med win 7, så prøv denne guide :
og ja det kan tage frygtelig lang tid.
Lidt ekstra guide : http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html
Jeg har den også til at ligge som en iso fil, men kan ikke lige lure hvordan jeg skal sende 150mb til dig i en fil
Theilo
|
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
|
Meget smart må man sige, det må jeg gøre hvis jeg får den op og køre igen. Jeg kan faktisk ikke huske det for at være helt ærlig. Vi er lige flyttet til et større lejlighed samt fået barn, så det har været en hektisk periode. Så er ikke 100 % sikker på det med cden desværre :(
|
||
![]() |
||
|
Problemet er at jeg ikke engang kan få den til at virke i fejlsikret tilstand. Jeg forsøge mig tidligere. Trykkede F8 hvilket bragte frem en menu hvor jeg så valgte fejlsikret tilstand, den gik videre derfra til en side hvor der stod "indlæser dine filer" der skete dog intet derfra, den blev bare stående på det :( Du skulle vel ikke bo i kbh området?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |