recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB/FM med record
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB/FM med record

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
niels_uk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2011
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niels_uk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DAB/FM med record
    Sendt: 27-December-2011 kl. 16:58
Jeg søger en DAB/FM-radio med optagefunktion, f.eks. til HDD eller SD-card. Også gerne jeres evt. erfaringer med en sådan.
Jeg har købt denne: http://www.chinavasion.com/cool-gadgets/cvvoe162/ men den er absolut intet værd som optager, laver huller i optagelsen eller "fryser". Desuden har den store problemer med at afspille DAB P2 (formodentlig pga. de 192kbps).

mvh
Niels

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 19:53
Nu ved jeg ikke hvad du vil optage, men kunne det ikke tænkes at udsendelser var tilgængelig via  postcast og med en netforbindelse?

Så kan alt det med DAB undgås...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 22:24
Hvis du mangler et lille anlæg, så kan NAD DAB version af C715 klare. Den er godt nok udgået, men mon ikke en brugt kan findes. Min svigermor bruger funktionen jævnligt på hendes C715.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niels_uk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 23:23
Ja, det lyder som et godt bud. Og så vidt jeg kan se, er den stadig på markedet, €450-550 i Tyskland.

Men: Alle mine optagelser havner på DVD og BD. Jeg vil nok i det lange løb ærgre mig over en receiver, der kun kan spille CD. Hvorfor i alverden sælger man stadig de dyre receivere, der kun kan spille CD? Eller rettere: Hvorfor er der nogen der gider købe dem?

Men er jeg og dig svigermoder virkelig de eneste i DK, der har behov for at optage fra radioen?  Det er den nemmeste sag af verden at få en PVR-USB-optager til fjernsynet. Hvorfor er det så stort set umuligt at få til en radio? Der findes et par småradioer hos Roberts i UK, men med mine erfaringer fra den lille skodkineser, tør jeg ikke købe for dyrt uden først at få en anbefaling.

mvh
Niels

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 23:27
Pure havde én DAB radio med optagelse til SD card. Men den ser ud til at være udgået af produktion. Den hed noget med Evoke XT2
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 09:04
#niels_uk.

Du undre dig over hvorfort andre ikke har behovet for at optage radio?
Det er fordi der andre og bedre muligheder, for at opnå det samme...

Hvis man anskaffer sig en netradio løsning, så vil der også være muligheder for at abonnere på diverse udsendelse via podcast, så er udsendelserne optaget for dig...
I relation til en forstærker kan det f.eks. laves med iTunes (på PC eller andet ) og Airplay i forstærker. 

Men f.eks. en mediacenterløsning, kan ligesom den kan optage TV også optage radio.
Men der er slet ikke EPG-data til rådighed som til TV i samme omfang, der gør at foretage selve optagelse bliver mere besværligt... 

Redigeret af avh - 28-December-2011 kl. 10:18
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niels_uk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 18:39
Tak for indlæg. Er lige kommet hjem fra nytårsferie, så derfor først svar nu.

Ja, jeg undrer mig over, at der ikke er større efterspørgsel på radioer med optagemulighed. Jeg er vokset op i en tid med spole- og kassettebånd, som er blevet udnyttet flittigt. Pludselig er behovet tilsyneladende forsvundet og det tror jeg næppe er nettets skyld. Jeg har venner, der stædigt holder fast i deres kassetteoptager, for når den er væk, hvad så?

Der er mange spændende muligheder i nettet, som jeg da også bruger. Men nettet er altså ikke alle vegne, som en radio er, i et sommerhus f.eks. Og nettet er måske heller ikke altid så stabilt. Hvis PC'en optager, er den ikke særlig anvendelig til så meget andet, hvorimod en radio tit står klar i stuen og så er det da nemt at trykke på record, når udsendelsen starter.

Du nævner noget om abonnement med podcast. Det kender jeg ikke. Kan man få andre til at optage for en? Og hvis man kan, hvilken bitrate bliver optagelsen så i? Jeg har bemærket, at DR udsender direkte i 192kbps, hvorimod podcasts sagtens kan være lavere.

Igen: der findes udstyr, der kan optage fra TV. Hvorfor i al verden skal det så være så svært til radio? Man kunne også spørge, hvorfor DR (og andre) ikke placerer deres radiokanaler i radiobåndet på DVB-T med de muligheder for surround osv det giver?

mvh
Niels

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 20:12
Podcast ideen kommer fra Apples iPod, en lille bærbar afspiller, beregnet til at tage med sig..

Det betyder at man kan "abonnere" på et antal programmer f.eks. fra DR, så vil man automatisk få downloaded de senste udsendelser. (kig på iTunes programmet).

Altså ikke noget med at skulle optage fra live radio.. 

Man kan så overføre optagelserne til denne iPod eller eller mobil-telefon.

Men nettet er jo ved at være alle steder til rådighed til overkommelig betaling, så radio i dag er også en Apps på en mobil-telefon..

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 21:09
Jo der er internet i sommerhuset, så kan man altid finde det man vil høre. Til gengæld har man sjældent sin samling af kasettebånd med. Min mp3 afspiller kan lagre masser af musiknumre og så fylder den ikke nær så meget som min samling af kasettebånd.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu