recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skifte fra AGP grafikkort til PSI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skifte fra AGP grafikkort til PSI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kamikazekid8 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kamikazekid8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skifte fra AGP grafikkort til PSI
    Sendt: 28-December-2011 kl. 12:58
Hej Venner

Er blevet den heldige indehaver af en (brugt) stationær, som jeg godt kunne tænke mig at få til at kunne lidt flere ting, eksempelvis spille nogle spil, der kræver lidt mere grafik, hvilket har fået mig til at spekulere i at købe et nyt grafikkort... Dog er det motherboard der sidder i computeren (Asus A7NBX) kun lavet til AGP grafikkort, og disse er, så vidt jeg kan læse mig frem til, outdatet?? dette betyder at jeg er nødt til at spekulere i at købe et PSI-E grafikkort, så vidt jeg kan læse mig frem til?? men for at kunne gøre dette, er jeg nødt til at skifte motherboardet, så vidt jeg forstår det??

Men er dette nok til at kunne konvertere min computer fra at bruge AGP til nu at bruge PSI-E ?? eller er jeg også ude i og skulle kigge processor og ram?? 

Er på ingen måde computernørd, så enhver hjælp er værdsat og gerne også en forklaring :)

Hilsen 

Kamikid...

Redigeret af Kamikazekid8 - 28-December-2011 kl. 13:12
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 17:21
Der er desværre ikke flere krummer at hente i din gamle computer. Det er en helt ny omgang der skal til der.

Redigeret af bjrn_dk - 28-December-2011 kl. 17:21
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kamikazekid8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 18:01
så med andre ord, vil det være spild af penge at gå ud og købe et nyt motherboard, og et nyt grafikkort?? da jeg skal udskifte ram og processor ligeledes eller hvordan forståes?
Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Kamikazekid8 Kamikazekid8 skrev:

så med andre ord, vil det være spild af penge at gå ud og købe et nyt motherboard, og et nyt grafikkort?? da jeg skal udskifte ram og processor ligeledes eller hvordan forståes?

Ja det er lige præcis sådan det skal forstås. Noget andet er at du praktisk talt ikke længere kan finde noget bundkort der understøtter din processor længere - det siger meget godt lidt om "alderen" af dit system.

Hvis du vil have noget mere ydelse er vejen frem derfor at købe dig et helt nyt system, men det tror jeg uden tvivl også at du vil blive glad for. Det kan alt efter behov, teknisk snilde (saml-selv eller ej) og dit nuværende hardware gøres et sted mellem 3.500 og 5.000kr. Men for at være ærlig tror jeg kun det er dit nuværende kabinet der vil kunne genbruges.

PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Kamikazekid8 Kamikazekid8 skrev:

Ja.

Det eneste som kan give mening, hvis du vil beholde det gamle skrammel, er at lede efter et brugt AGP grafikkort som er hurtigere end dit nuværende.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kamikazekid8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 18:40
okay, tak for svarene.. nu skriver du det med at smide et nyt grafikkort evt. i og har set på et http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=813633 men tænker bare om det er fjollet at kaste 900 kr efter noget der, allerede ved køb, er komplet outdatet?? eller hvordan med det, skal siges at det grafikkort der sidder i er et HD 2600

Tak for hjælpen indtil videre :)

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:03
Det ville være spild af penge at bruge 900kr på det grafikkort efter min mening. Gem hellere pengene til en ny PC, og brug så den gamle som den er indtil videreSmile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu