recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC på iPad 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC på iPad 2

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Dammeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC på iPad 2
    Sendt: 06-Juli-2011 kl. 14:54
Hej guys,

Jeg har installeret XBMC på min iPad 2 og det lader til at fungere OK. Jeg har dog et problem med det danske DR NU player add-on, som jeg har installeret.

Problemet med dette add-on er at uanset hvilket popcast, som jeg vælger så "fryser" billedet først 2-3 gange for så derefter at lukke popcastet helt ned. Når dette sker så ryger jeg tilbage til oversigten i DR NU playeren, hvor jeg kan se det sidste popcast, som jeg har forsøgt på at afspille.

Jeg har ingen generelle problemer med at afspille 720 HD materiale via mit trådløse netværk, så jeg tror ikke at det er der problemet er. Jeg har prøvet at slå hardware acc. fra inde under video-indstillinger for at se om dette kunne være en løsning. Dette hjalp så ikke så meget. Har også prøvet at reinstallere DR NU playeren.

Er der nogle af jer andre, som der har installeret XBMC på deres iPad - eventuelt på den første udgave af iPad'en? . Hvis ja, virker DR Nu playeren?
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nekolas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 15:19
Jeg har lige prøvet at afspille den seneste episode af aften touren samt 3:8 af menneskets planet via XBMC på min iPad 2 uden at der var nogle problemer Shocked
Til top
Dammeren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dammeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 16:22
Hej Nekolas

Tak for svaret. Jeg har nu prøvet at slukke og tænde for min iPad 2 og mit trådløse router og nu spiller skidtet bare, så det var bare et lille lokalt problemTongue - har set den seneste episode af aften touren uden at det hakkede.

Hvor er det dog bare dejligt at man nu kan jailbreake sin iPad 2....

Mvh.
Dammeren
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 16:34
noget af dette der virker over 3G forbindelsen? for så kunne det da være man sku overveje at jailbreake :P
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nekolas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 21:22
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=95201

Ifølge en developer så tager XBMC sig ikke af om der bruges WIFI/3G/wired connection (ATV), men der må forventes at være mulige performance issues hvis at kilden er af høj kvalitet og det er begrænset hvor god en forbindelse man kan få med 3G

^ men det er kun teoretisk. Jeg har kun en WIFI iPad så kan desværre ikke teste det :)
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 01:06
Okay mange tak ;)
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
fatbass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fatbass Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 07:09

jeg bruger ikke xbmc mere på min ipad 1 syns ikke det kørte helt optimalt.

men fandt så et program til ipad VLC ogå installere du et program på din computer der hedder VLC steamer
den æder alt, mkv 1080p, fulde dvd iso osv
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nekolas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 07:39
Men det kræver vel at din computer står tændt når du vil streame? XBMC kan streame fra din NAS
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 13:16
nogen der ved om man kan få hdhomerun tuneren til at spille i xbmc som man kan i en alm pc?
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Men det kræver vel at din computer står tændt når du vil streame? XBMC kan streame fra din NAS
Hej jeg har lige installeret xbmc på min iPad2, men kan ikke finde info nogen steder om hvordan den kan streame fra min NAS (Synology ds 411+) findes der et add on til synology eller ?? Jeg kan kunde finde noget, hvor man skal have installeret det på sin msc eller pc.
Kan du hjælpe??
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nekolas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 19:07
Så vidt jeg husker så deler jeg filerne på min NAS via SMB (Samba protokol/windows file sharing) som at XBMC på iOS har support for. Også har jeg ellers tilføjet det delte drev manuelt inde i XBMC på mit iOS device
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Så vidt jeg husker så deler jeg filerne på min NAS via SMB (Samba protokol/windows file sharing) som at XBMC på iOS har support for. Også har jeg ellers tilføjet det delte drev manuelt inde i XBMC på mit iOS device
Jeg syntes ikke jeg kan finde SMB på min nas, er det noget du har installeret
Den skal også indtastes en port på min ipad, hvad bruger du der?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu