recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 - hvad mangler jeg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 - hvad mangler jeg

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mikkel.Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2011
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV2 - hvad mangler jeg
    Sendt: 30-December-2011 kl. 19:26
Jeg har:

Zepto TV med Mpeg 2 tuner.

Hvad skal jeg bruge for at se TV2 efter nytår.
Bor på "landet" og har kun stueantenne
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:31
Du skal ha' et TV2 programkort + en modtager som du kan vælge frit fra listen nedenunder. Og så ville jeg nok anskaffe en udv gitterantenne samtidig
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:31

Et nyt TV eller en modtager fra Boxer, samt et abonnement til TV2 eller pakke hvor kanalen indgår. TV2 HD som kommer til april kræver T2 og Ci+.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:32
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:34
Nej! Det kan du ikke bruge da dit TV ikke har den fornødne tuner. Du skal enten skifte TV'et eller købe en løs box
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal ha' et TV2 programkort + en modtager som du kan vælge frit fra listen nedenunder. Og så ville jeg nok anskaffe en udv gitterantenne samtidig

Dit link angiver:

1. Godkendt Boxer MPEG-4 boks
Dette for at kunne se TV2.
Dvs jeg skal have en mpeg4 boks samt et abbo?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:35
kan nogen præcis linke tild en jeg har brug for så
TVB'et har indstiks port på siden
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:36
Jep!

Hvis du vil anvende tilbuddet fra Elgiganten kræver det et nyt TV med mpeg4 tuner
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Mikkel.Hansen Mikkel.Hansen skrev:

kan nogen præcis linke tild en jeg har brug for så
TVB'et har indstiks port på siden
Som skrevet, den indstiks port kan ikke bruges til en skid
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Mikkel.Hansen Mikkel.Hansen skrev:

Jeg har:
Zepto TV med Mpeg 2 tuner.

Hvad skal jeg bruge for at se TV2 efter nytår.
Bor på "landet" og har kun stueantenne
En Boxer-godkendt box og et Boxer kort til Tv2 (eller en Boxer pakke).

Antenne tilsluttes boksen og fjernsynet via et HDMI kabel fra boksen.

Du bør overveje at anskaffe en DVB-T2/CI+  boks, da  TV2 bliver sendt i HD over DVB-T2 fra 1 april, men kan også vælge en helt billig boks - fx Aldi næste uge 329 kr.

En stueantenne er lidt chancesejlads og Boxer sender lidt 'svagere' end DR sender.  Standarden er en tagantenne.

Lars  Smile

PS! Hvordan kunne du dog købe et MPEG-2 fjernsyn ?

Redigeret af reslfj - 30-December-2011 kl. 19:40
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:38
Brug det link og køb en godkendt box i listen samt et TV2 kort. Så er du kørende
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 19:39

Du skal bruge en af de modtagere som du har fået link til. Du skal have denne hvis der ønskes TV2 HD TV 2 kort med Sagemcom DT90 DVB-T2 Boxer Zapper
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu