|
Youtube lader meget langsomt |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-December-2011 kl. 22:32 |
Hej
Håber der er en som kan hjælpe. Jeg har et problem med at mit youtube loader ekstremt langsomt. Ikke selve siden, kun videoerne. Jeg ved det ikke er et pc relateret problem, da det gælder alle mine enheder. iPad, iPhone, Apple TV, bærbar og stationær. Hvis jeg fx er på mobilnettet på min iPhone går det meget meget hurtigerere. Så det er heller ikke tidspunktet. Jeg er på en fiber forbindelse fra Telia. Alle i min ejendom har Telia, men jeg har fået bekræftet hos en af nabobe at hans ikke er langsomt. Så problemet ligger nede ved mig. Jeg har en ide om at det er min router som er en linksys, men har absolut ikke et begreb om hvad der kan gøre det. Jeg har genstartet den flere gange. Det er et problem som har stået på meget meget længe > 6 mdr. Håber der er en som kan hjælpe! /Ulrik |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du langsomme DNS resolvere? YouTube videoer streames fra diverse subdomæner af youtube.com, og det kræver DNS opslag. Prøv med en hurtig resolver som dem du kan finde på censurfridns.dk
Der er vist også en eller anden ipv6 ting som kan gøre DNS opslag langsomme på Windows et-eller-andet (jeg bruger ikke Windows, så måske husker jeg forkert, og hvis jeg husker rigtigt må du finde detaljerne et andet sted). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du kan stille på MTU i din router, så prøv evt. at sænke den lidt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |