recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Automatisk genopretning af netværksdrev på Mac?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Automatisk genopretning af netværksdrev på Mac?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Automatisk genopretning af netværksdrev på Mac?
    Sendt: 25-December-2011 kl. 15:10
Glædelig jul i forummet

Har en Mac mini med plex, som bare kører dejligt, men har lige et spørgsmål.

Alle mine medier ligger på min NAS (Qnap TS-110). Jeg vil gerne styre medie centeret med min Harmony One - også tænde og slukke. Derfor bliver Mac mini nød til at stå tændt (evt. dvale), hvilket egentlig er ok, da den kun bruger 9W. Min NAS bruger dog lidt mere og den ville jeg gerne tænde og slukke på faste tidspunkter, men når NAS'en har været slukket afbrydes forbindelsen til netværksdrevet.

Nogen der ved hvordan man genopretter netværksdrevene automatisk?

Mvh
Niels
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 16:22
Gå ind i systemindstillinger -> brugere og grupper -> stil dig på den ønskede bruger og klik på fanen log ind emner tryk på + og vælg det drev di vil have automatisk mounted ved opstart

Er lidt usikker på hvordan det virker hvis nas har været slukket, men prøv det :)
Mvh

René
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2011 kl. 20:31
Det virker kun ved genstart af maskinen og hvis NAS'en er tændt.

Det jeg ønsker er noget, som mounter netværksdrev, idet de bliver tilgængelige, mens Macen er tændt.
Til top
Niller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 23:17
Anyone?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 10:46
Lav evt et Crontab job
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 11:07
Det er ikke så let da det er den måde OS X har valgt at gøre det på - altså at share's fjernes hvis der ikke er forbindelse længere.. Søg evt. på Synology's hjemmeside eller Qnap
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu