recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift fra home trio til yousee?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift fra home trio til yousee?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuffen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skift fra home trio til yousee?
    Sendt: 29-December-2011 kl. 15:25
Hej,

Jeg står lidt ved en skillevej. På den ene side har jeg været ok tilfreds med home trio over de sidste 2 år, på trods af deres til tider ustabile produkt og ringe service.

Pt. har vi følgende:

TDC hometrio med de maksimale 20mbit (50mbit kan ikke tilvælges af en eller anden grund)
Plusabonnement

Vi betaler lige over 600,- om måneden

Med yousee virker servicen meget bedre og de har nogle muligheder, som jeg synes er fristende. Bl.a. tv arkiv som jeg tror vi vil benytte ofte når der ikke lige er noget live der vækker interesse. Vi har selvfølgelig mulighed for kabeltv vil jeg lige sige :-)

Med mellempakken fra yousee mister vi discovery men får til gengæld en del HD kanaler (savnet hos TDC, bl.a. DR HD), så den vil være tilfredsstillende til at starte med i hvert fald. Som noget ekstra smart kan enkeltkanaler tilkøbes.
Med yousee plus og 30/3 mbit internet ender jeg på lige knap 700. Altså en merudgift på 100/md som jeg klart mener er svarer til det vi får mere vs home trio.

Jeg bor i et relativt nyt byggeri så det bliver heller ikke noget problem med den nye kabelføring, da det hele kan opsættes centralt og kabler er trukket.

Spørgsmålene er så:

Hvordan er deres internetforbindelse? Jeg forventer at den er stabil og meget sammenlignelig med internet via kobber.
Er boksen ligeså god som home trio boksen (som faktisk er lidt langsom men sjældent opfører sig mærkeligt)?

Jeg har et Panasonic 50" G20, hvis det skulle have nogen betydning. Vi er klart afhængige af de optage muligheder (flere kanaler) som home trio boksen har givet os, så en boks er nødvendig.

Det bringer mig til et andet spørgsmål, jeg har ikke kunne finde information om yousee boksens muligheder for samtidige optagelser? Home trio lader os optage ét program imens vi ser ét andet, eller optage dem begge (hvor man så kun kan se de 2 kanaler live).

På forhånd tak for hjælpen :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 15:47

Det er kun muligt med 3126 at optage en udsendelse af gangen, der må ikke overlappes, ligger der bare 5 minutter af 2 udsendelser på samme tid, så kan der kun optages den ene, de skal være helt adskilt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuffen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 15:55
Tak for svaret. :-)

Jeg forventer at 3126 er den boks der indgår i plus abonnementet?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 16:16

Oprindeligt skrevet af skuffen skuffen skrev:

Jeg forventer at 3126 er den boks der indgår i plus abonnementet?

Det behøver man ikke for at bruge den, jeg og andre har den for at kunne optage fra de/de pakker man har.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuffen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 16:41
Så jeg kan købe boksen selv og undvære at betale 80kr om måneden?

Hvad med de andre services som tv arkiv osv, de fungerer vel ikke så?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 16:52

Der er intet i vejen for at købe den og bruge den som den er, det er jo en HDD optager som en hver anden, med den mulighed at bruge den med de tjenester som udbyderen har, det kræver så et kort, uden det kan den kun bruges som optager. Med kort kan man så tilkøbe extra kanaler, og bruge Arkiv samt andre interaktive tjenester, filmleje m.v.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 16:59
YouSee's eget internet er MEGET stabilt!!Clap

Vedr. Discovery: Mener at huske, at den sniger sig ind, ihvertfald analogt, selv om man kun har Mellempakken - min mor kunne, da hun havde Mellempakken, se denne kanal, omend i noget ringere kvalitet. Bemærk venligst: ANALOGT! Om den alligevel ryger med, når det er digitalt, vides ikke, da hun har skiftet tilbage til Grundpakken... Andre, som ved noget om de modtager Discovery (digitalt), selv om der kun haves Mellempakken?

Redigeret af turbo2 - 29-December-2011 kl. 17:00
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 17:01
Du kan jo bare bruge boksen til optagelser, mens du kan se en anden kanal via. tv'et.
Så du kan se en kanal og optage en anden, men ikke optage to på samme tid.

Deres internet er langt mere stabilt end nogen adsl forbindelse jeg har prøvet, og man får faktisk den hastighed man betaler for.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af skuffen skuffen skrev:

Så jeg kan købe boksen selv og undvære at betale 80kr om måneden?

Hvad med de andre services som tv arkiv osv, de fungerer vel ikke så?

Prisen for leje af YouSee Boks (Samsung SMT-H3126) er 89 kr./md. inkl. YouSee Kort med adgang til on demand-tjenesterne TV Arkiv, Cinema (filmleje) og StartForfra og eventuelle Ekstrakanaler.

Køber du boksen, som koster 2695 kr., følger der ikke noget kort med.  Men du kan få et YouSee Kort med adgang til on demand-tjenesterne til 30 kr./md.

Vejledningen til YouSee Boksen  kan du finde her. Den kan optage en udsendelse, mens du ser en anden. Den udsendelse du aktuelt ser, optages for så vidt også, men kun midlertidigt (gemmes ikke). Den midlertidige optagelse muliggør den funktion der kaldes Pause.

Et abonnement på YouSee's Mellempakke og YouSee Bredbånd 30/3 Mbit er formentlig en udmærket løsning for dig, hvis du ønsker en hurtigere bredbåndsforbindelse end nu.

Et spørgsmål: Har du overvejet at fortsætte med TDC Home Trio og supplere med TDC's HD-pakke som koster 79 kr./md.?

Hvordan med fastnettelefoni? Er du ikke interesseret i det? Både TDC- og YouSee-løsningen giver dig mulighed for det.

Redigeret af Vilhelm - 29-December-2011 kl. 17:03
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Du kan jo bare bruge boksen til optagelser, mens du kan se en anden kanal via. tv'et.
Så du kan se en kanal og optage en anden, men ikke optage to på samme tid.

Deres internet er langt mere stabilt end nogen adsl forbindelse jeg har prøvet, og man får faktisk den hastighed man betaler for.

Og lidt til, skulle jeg hilse og sige - når jeg måler min, er den faktisk lidt HURTIGERE!
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 17:20
YouSee's telefoni kører jo så over internettet, hvilket vil sige, at modemmet skal være tændt, og dermed bruge strøm hele døgnet. Det skal man vel også have med i overvejelserne?
Til top
skuffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skuffen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 17:27
Mange tak for svarene det hjalp super meget. Indtil videre taler det jo kun for et skift.

Jeg bruger ikke fastnettelefoni overhovedet, da vi begge har smartphones og dermed har en del billig tale med i vores billige mobilabonnementer hos oister. 

Mht home trio og HD-pakken så har det strejfet mig, men den er først rigtig god ved samtidig køb af viasat pakken. Den udgift er jeg IKKE interesseret i. Det tiltaler mig at jeg har et par tv3 kanaler med i mellempakken hos yousee "gratis". Især tv3 plus HD hvis de beholder formel 1 næste år ;-)

Mht privat køb af boksen kan jeg ikke se den store fidus i en udgift på 2695 og samtidig leje af kort til 30/md. Så vil det tage mig næsten 4 år at tjene boksen ind. :-)

Men igen mange tak. Øvrige erfaringer med yousee hører jeg også gerne.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu