|
Tilbageholdt af postdanmark da faktura mangler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Januar-2012 kl. 17:56 |
Jeg har købtnogle bd-r dl fra en forhandler i Japan og har mu fundet uf af at postdanmark tilbageholder min forsendelse pga der mangler en fakture, hvad gør jeg lige i det tilfælde
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har vel et eller andet på mail?! At der mangler en faktura bør ikke være noget problem. Mange af de forsendelser jeg modtager fra udlandet har ikke en faktura vedlagt.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Du skulle modtage et brev fra PostDK om dette, og så sender du dem en kopi af fakturaen. Det er af hensyn til toldbehandlingen. Formentlig er der deklareret en usandsynlig lav værdi på pakken. Redigeret af JesperLund - 01-Januar-2012 kl. 18:00 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Find fakturaen, og send den til privatimport@post.dk
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Den faktura du modtog ved købet i Japan, skal du sende til PostDK. De skal bruge den til udregne hvor meget du skal betale i told, gebyr og moms. Min erfaring siger mig, at det ikke kan betale sig, at købe film fra en forhandler udenfor EU, da udgifterne til told, gebyr og moms langt overskyger det man spare.
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
![]() ![]() ![]() MVH
|
|
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du sender blot som skrevet fakturaen til den oplyste e-mail, sammen med forsendelses nummeret, så de ved hvad det drejer sig om, så skulle det hele ordne sig.
At det så tvivlsomt kan betale sig at købe sådanne ting uden for EU er en anden sag.
Udover gebyr skal der betales Told og Moms + Moms af forsendelsesomkostninger.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Hvordan har du betalt? Med kreditkort? Med paypal? Min erfaring - og jeg har efterhånden nogle stykker - er at hvis man ikke - via mail - har modtaget en faktura, kan man printe og sende fx en kontoudskrift der viser hævningen på kreditkortet eller hvis man har betalt via paypal, kvitteringsmailen fra paypal. Under alle omstændigheder skal Told nok få deres penge
![]() |
|
![]() |
|
Jeg har normalt brugt kvitteringen fra Paypal i de tilfælde der har været problemer med hensyn til manglende faktura. Konto udskrift fra Kreditkort er ikke meget værd, den kommer kun en gang om måneden.
|
|
|
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Nu er der jo nogle af os der kan tilgå vores konto on-line (og det har skam også være tilstrækkeligt for Told). Redigeret af Stampe - 01-Januar-2012 kl. 21:56 |
|
![]() |
|
Der foretages også kun træk en gang om månden, der kan gå så lang tid som 6 uger fra anvendelse af kortet før en betaling kan ses trukket.
|
|
|
|
![]() |
|
På mit mastercard gennemføres betalingen asap - og kan ses så snart den er gennemført. Det lyder godt nok direkte tåbeligt at man kan hæve på et kort og det først kan ses 6 uger senere. Det kan såmænd godt være at nogle transaktioner kan være længe om at blive registeret men mon ikke det er hvis man betaler via en fluesmækker i Langbortistan. Online bliver man - i hvert fald jeg - trukket med det samme. Den 23 december betalte jeg for et køb i USA og næste bankdag (27/12) kunne jeg se beløbet trukket på mit mastercard med valør 23/12. Redigeret af Stampe - 01-Januar-2012 kl. 23:21 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |