|
Tuner til DVBviewer ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Quicksilver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2005 Status: Offline Point: 55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2012 kl. 20:05 |
|
Hej
Beklager at dette spørgsmål sikkert allerede er stillet 100 gange, men det lykkedes mig ikke at finde det i forumet.
Min lokale antenneforening har netop skiftet fra DVB-T til DVB-C mpeg-4. Så mine 2 FireDTV DVB-t tunere virker ikke længere.
Min spørgsmål er så, hvad skal jeg købe? Jeg vil gerne have noget der virker og er stabilt.
Krav:
2 tunere
DVB-C mpeg 4
Skal vise HD kanaler
Skal virker sammen med mit DVBviewer
DVBviever har en liste over supported tuners. Men jeg kender stort set ikke nogen af dem. Sidst jeg købte tunere var FireDTV det vildeste.
Håber en af jer kan spare mig for mange timer på google :-)
på forhånd tak
Lars
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg anvender bl.a. 2 stk. MyGear DVB-T/C MPEG2/4 Dongle til DVB-C, de sælges ofte i Bilka til 300 kr/stk. Når man så lige får fat i den rigtige driver kører det bare derudad
![]() |
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
|
.
Redigeret af rasmuskarlsen - 15-Marts-2012 kl. 14:56 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
|
Det er softwaren, i dette tilfælde DVBViewer samt de installerede codecs, der afgør dette.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Quicksilver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-April-2005 Status: Offline Point: 55 |
|
Hvordan med stabiliteten?
Jeg har set problemer efter standby eller flere dages drift på andre kort.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
|
Her er kvaliteten af driveren alfa og omega,. Jeg kender ikke Mygears drivere.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
|
Man kan ikke se forskel på direkte og optaget tv og jeg har ikke mistet en eneste optagelse, har optaget over 100 film, de fleste i HD fra DR HD, TV2 Film HD og Canal+ First HD.
Edit: TV2 Film HD og Canal+ er så optaget med et Cablestar HD2 med CA modul (PCI kort) da disse er kodet. Alle andre optagelser er med MyGear (de 2 enheder har prioritet).
Redigeret af Steen6400 - 03-Januar-2012 kl. 08:16 |
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
|
Mange tak for svaret.
Jeg er dog lidt bekymret for at skulle bruge andre drivere osv..
Er der nogen som kender dette: Digital Devices Tuner Cine CT V6 PCIe (Dual DVB-T/C) ?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |