|
Undertekster fra HD .ts filer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Multi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-November-2010 Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-September-2011 kl. 12:23 |
Hej.
Jeg optager film på min PC i .ts formatet. Bagefter redigerer jeg filmen til en blu-ray med programmet: Jeg har det problem, at programmet ikke kan tage underteksterne ud af HD film, hvis disse ligger separat. Med almindelige film kan jeg tage underteksterne ud vha. java programmet projekt X: Og så importere dem i tmpgenc programmet. Hvordan får jeg underteksterne ud af .ts filen, når det er en HD film? Findes der evt. et video-redigeringsprogram, der kan gøre dette og producere output til en blu-ray? /multi
|
|
![]() |
|
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er næsten umuligt at få underteksterne ud med et ordentlig resultat. Projectx kan godt hive underteksterne ud af ts filen, men det ligner l... og det er umuligt at få dem brugelige.
|
|
Mvh Hansemand
|
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
Som 'Hansemand' skriver så giver ProjectX et elendigt resultat. Jeg har med bedre held brugt 'ConvertXtoDVD'. Det er det eneste program jeg kender, som læser undertekster i en TS fil med rimelig godt resultat. Da det er et DVD program, så får du selvfølgelig teksterne i SD opløsning. De kan så evt redigeres/forbedres med DVDSubedit og omkodes til HD opløsning med BDSup2Sub. ehn |
|
![]() |
|
Multi ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-November-2010 Status: Offline Point: 14 |
Jeg prøvede at hente ´ConvertXtoDVD´ og brugte en HD .ts fil optaget fra Canalplus HD med 4 undertekster. Den producerede en DVD, men jeg kan ikke hente underteksterne ind i BDSup2Sub400. Jeg får fejlen: 'VTS_01.sup not found', når jeg loader .ifo filen. /multi |
|
![]() |
|
ehelmer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
ehn |
|
![]() |
|
Denne tråd er gammel, men jeg har brug for at tage den op alligevel. Jeg skal redigere filmen i Tmpgen DVD author, der også laver BD. Tmpgen kan importere undertekster i formatet: XML subtitles file, .xsubtitle Subtitle file, .subtitle og Srt file, .srt
/Multi
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Jeg har ikke nogen løsning på dit problem og jeg synes også det er at gå over åen efter vand. En medieafspiller til 600-800 kr. kan afspille de rå optagelser med undertekster. Hvis du har behov for at klippe i optagelserne og samtidig bevare underteksterne, kan dette gøres med f.eks. Videoredo.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Men nu tror jeg, jeg har fattet det. Du har omkodet dine undertekster til BDSup (HD) og det er et format som TMPG DVDauthor ikke kan bruge. Du må så vælge en anden metode. Du kan bruge tsMuxer til at muxe video, lyd og BDSup teksten sammen til en BluRay film. Den bliver så uden menuer, men dem kan du evt. lægge ind bagefter med TMPG DVDauthor. Erik Helmer Nielsen Redigeret af ehelmer - 04-Januar-2012 kl. 15:45 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Der er vel ingen idé i at lave en DVD om til BD, som jeg kan forstå er målet. Så hellere beholde DVDen.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Njaa, tsMuxer er kun et muxer værktøj og kan ikke lave Blu Ray film.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
tsMuxer laver en udmærket og korrekt BluRay film. Erik Helmer Nielsen |
|
![]() |
|
Det er blot ikke hvad jeg har erfaret. Programmet kan lave en m2ts fil som så kan importeres i et authoring program, f.eks. TMPGENC, som så kan lave en BluRay ud af filen.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |