|
USB-enhed genkendes ikke af Win7 ?? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
flemschu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2011 kl. 21:02 |
Hej kloge hoveder
![]() Jeg forsøger, at få et dobbeltuner dvb-s2 kort fra Tevii (s480 V. 2.1) til at køre på mit bundkort (P8P67 LE Asus). Det kører med nyeste Bios og nyeste drivere på det hele. På bundkortet befinder sig et Asus gtx260, Asus Xonar 1.3 HDAV, Cinergy 2400i DVB-T Dualtuner. Problemet er : Efter installation kører kortet udmærket, men efter en lukning frosvinder det i enhedshåndteringen og i DVBviewer'en. Her kan jeg så indskanne det igen, men det dur jo ikke og windows foreslår jo, at enheden udskiftes. Har kørt support fra DVBshopnet.de, hvor jeg har købt kortet, helt tynd. Der er ikke flere forslag at hente til fejlfindingen fra den kant og jeg er meget tæt på, at sende møjet tilbage. ![]() Men måske har nogen herinde haft lign. oplevelser og kunne måske give mig en idé om, hvilken retning der skal ledes i ? Overvejer pt. at lægge windows ned og starte med et friskt OS bootet op med denne bestykning på bundkortet. Har ledt højt og lavt efter noget, som kunne tænkes, at kappe strømmen til kortet, når der lukkes ned og som så måske ikke tænder igen, men uden held. Alt med strømstyring og kontollere, som på nogen måde ser ud til at kunne slukke kortet, har jeg tjekket (tror jeg nok ?) Har også kørt kortet i forskellige pcie-slots både pcie x1 og pcie x16. Resultatet er det samme over det hele. Håber nogen har en idé ![]() Godt nythår ![]() Flemming
|
|
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004 Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub. NVidia Shield TV |
|
![]() |
|
Romer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke et forslag til en decideret løsning, men måske det var en ide at prøve at instllere det i en anden PC, inden du ominstallerer den? Så kan du se om det er kortet eller PCen der fejler.
Hvis du ikke har en anden PC, må du bruge en livline :)
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Jeg har enkelt tuner udgaven af dette TeVii TV-kort.
Det kører uden problemer...
Ved seneste ny installation af windows 7, installerede jeg ikke engang drivers, men lod blot windows 7 finde dem...
Windows kom ganske vist ud med andet navn til kortet, men sagen er det virker uden problemer.
Altså prøve at lade windows selv klare tingene...
Kortet virker meget fint til Astra 28.2D på grund af den fine tuner følsomhed.
Redigeret af avh - 30-December-2011 kl. 09:37 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Thomas-DK ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Jeg har samme kort fra TeVii og desværre også samme problem.
Jeg kører Windows 7 Ultimate 64-bit. Ting du skal prøve / verificere: 1. Check at din PCI-e bus kun kører 100MHz. 2. Sæt strøm til dit tuner kort (Samme 4 pins strøm kabel som du bruger til et floppy drev) 3. Brug den seneste driver fra TeVii's hjemmeside: http://www.tevii.com/Driver.20111129.zip Hvis det ikke afhjælper dit problem, så skal du sende dit kort tilbage til DVBShop.de og så bytter de det kvit og frit til et "timing-modded" version af kortet.
|
|
![]() |
|
flemschu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
Tak for svaret, Thomas. Det er altid rart at høre, at man ikke er alene
![]() Jeg har desværre bare allerede udført dine forslag ![]() men så er det jo rart at vide, at man kan få et andet kort. Her har jeg så et andet problem, som du måske lader til at have noget erfaring med : Når man sender tilbage, rækker mine tyskevner til at forstå, at DVBshop'en betaler returportoen. Det står der i betingelserne. Jeg har allerede sendet et kort tilbage, nemlig Vers. 2.0'en. Det var i starten af nov. Jeg har endnu ikke modtaget nogen form for erstatning for mine portoudgifter og jeg har spurgt efter denne erstatning. Svaret er, at kortet lige skal til analyse et eller andet sted, så man kan fastslå om der virkelig var noget galt med kortet. Hvis det så viser sig, at det bare ikke kunne køre i min computer, så er der ingen returporto-erstatning. Hvad har du oplevet i den retning ? Det løber jo efterhånden op i portoudgifter i retning af 430 gode danske kroner (2 forsikrede sendinger til DE) ekstra for et kort, som kostede omkring de 600 i shoppen mvh Flemschu
Redigeret af flemschu - 04-Januar-2012 kl. 23:03 |
|
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004 Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub. NVidia Shield TV |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |