|
SSD+controller |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Januar-2012 kl. 19:15 |
Skal have en SSD disk i min maskine, men jeg er på herrens mark med de SSD diske. så håber i kan hjælpe mig herinde, ja ved godt mange andre har spurgt os.
Mit system består i et bundkort fra ASUS P8 H67 M-PRO samt en i5 3200k cpu og self win 7. Jeg vil godt have en Sata 3 SSD disk, samt en sata 3 controller, helst 4 porte. Men aner simpelthen ikke hvad jeg skal vælge, jeg har kigget lidt på 3 SSD´er Skal være minimum 120gb hdd og ca til 1500kr, er det nogle helt dumme valg eller?? btw mit system er tændt 24/7 og lige pt er min 1.5TB disk et dele drev, dvs mit OS ligger på dette samt det bliver brugt til andre ting os, ikke særlig optimalt. mht SATA controller kom gerne med bud til hvad er godt
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at læse denne test af SSD
Jeg har selv en OCZ 3 og den kører suverænt. Har også et ASUS mb. men en postgang ældre end det du har. På mit er der SATA på som understøtter 6Gb og det er der også på dit, så hvorfor vil du have en controller ? Er det dette du har http://www.asus.dk/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8H67M_PRO/ NB. husk at opsætte din SSD rigtigt under Win7 ( frakobling af indexsøgning, defrag. etc. ) Jeg har kørt med OCZ i snart 10 mdr. nu og før det havde jeg en Cosair. Kender ikke Kingston SSD men de scorer aldrig helt i top i de forskellige test
Redigeret af Pony65 - 05-Januar-2012 kl. 19:31 |
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
ja det er det bundkort, grundet til en sata controller er at jeg har i forvejen 4 stk sata3 diske i comsen til lager. så vil gerne køre sata3 all the way :)
ps synes jeg har læst de OCZ har det med at gå i "blue screen" er deet noget som er fikset? nu er min coms jo tændt 24/7
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Jeg har aldrig oplevet BSOD på nogle af mine SSD, men de er også opsat med div. frakoblinger som jeg beskrev før.
Den OCZ jer har nu er en VERTEX 3 med den nyeste firmware og den laver en opstart på 22 sek. i Win7 til alt er klar. Hurtigt Var ikke klar over du havde så mange diske i systemet, men jeg kender ikke så meget til controllere men har hørt at Marvell baserede skal man holde sig fra
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Jeg har ogse en ocz og har ikke på noget tidspunkt oplevet problemer
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
![]() |
|
lader til det bliver OCZ disken jeg skal have :)
så mangler jeg bare input til en sata3 controller, helst med 4 porte
Redigeret af Treated - 06-Januar-2012 kl. 07:08 |
|
![]() |
|
Husk at købe VERTEX
Conclusion: If price isn’t an issue, get the Vertex 3With a growing number of differentiation between the Vertex 3 and Agility 3, there is a much lower chance on getting Vertex 3 Speeds. Don’t get me wrong though, both drives will perform amazingly for you. But for complete assurance you should pick up a Vertex 3. If you don’t need the greatest, the Agility 3 will still perform well. Det er noget med at Agility modellen bruger nogle billigere chip, og du har større chance for BSOD på den. Men du kan være heldig at den er ok og performer på højde med VERTEX |
|
![]() |
|
Det der med at køre SATA3 på alle dine diske er ikke nødvendigt, almindelige diske kan slet ikke komme op i de hastigheder.
Så sæt du bare dine diske til Sata og den nye SSD til 6Gb porten, det kommer til at køre fint og så hurtigt som Diskene tillader det. Det gør det her hos mig.
|
|
![]() |
|
kan heller ikke rigtig finde nogen 4 port sata 3 controller, men tager vist os bare en 2 port, koster ikke så meget, så får jeg plads til en harddisk mere os.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |