recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billedet hakker i MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billedet hakker i MCE

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billedet hakker i MCE
    Sendt: 31-December-2011 kl. 10:52

Hej Forum!

Dette problem irriterer mig og har kostet mig både meget tid og på det seneste også del "knaster".

Problem:
Når jeg ser "video" (dvs optaget tv, dvd eller bluray) via MCE så oplever jeg, at når billedet panorerer, så haker billedet - det glider ikke - hvis I forstår hvad jeg mener. Det er rigtig træls at se på.

I starten troede jeg det var mit tv, eller rettere indstillingerne på tv'et (Samsung ue46d8005), men benytter jeg en anden afspiller til samme video, så er der ingen problemer. Som en konsekvens af det, er mit MCE blevet opgraderet - for det skulle ikke være HW, der var årsagen. Så vi taler om en I7 cpu, 16gb DDR3 hyper X ram, ASUS p8p67 bundkort samt et geforce gtx560ti grafikkort med 2gb gddr5 ram - og alligelvel hakker billedet??? Windows experience index ligger på 5,9 pga harddisken, i alle øvrige kategorier scorer den 7,8 - hvor 7,9 som bekendt er maks score.

Har I nogen idé om hvad det er jeg overser? Jeg har læst enkelte andre poster, som forelsår at ændre i 3d indstillingerne for grafikkortet eller helt slå 3d stereoscopic fra. At slå 3d helt fra har jeg ikke prøvet endnu, men problemet er jo heller ikke ved visning af 3d, men helt generelt.

Al hjælp hilses velkommen - jeg er nemlig løbet tør for ideer.

På forhånd tak.

M.v.h.
Torben
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 11:06
Stil din refresh rate til 50HZ ved TV og DVD og 60HZ ved Blu Ray.

BS
Til top
Tranholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Stil din refresh rate til 50HZ ved TV og DVD og 60HZ ved Blu Ray.

BS

Jeg har lidt samme problem, hvor stiller man refresh raten ?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 16:04
I afspilningssoftwaren og/eller i grafikkortet driver afhængigt af setup.
BS
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2012 kl. 07:49
godt nytår og tak for input.

Umiddelbart ser det ud til at have haft en positiv effekt. Jeg mangler lige at teste lidt mere.

M.v.h.
Torben
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 11:38
Det har helt klart hjulpet, men det er ikke helt perfekt endnu, så jeg leder videre efter hints som kan gøre det bedre. Hvis I har noget at byde ind med, så sig endelig frem.

Tak for hjælpen
M.v.h.
Torben
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:12
bluray kan være enten 24Hz eller i få tilfælde 60Hz (specielt koncertoptagelser)

Dvd er næsten altid 50Hz undtagen US Dvd'er der er 60Hz

Pal TV er altid 50Hz

Så man skal reelt jonglere med 3 forskellige opsætninger af refreshrate i sit mediacenter

24Hz, 50Hz og 60Hz

Der er et enkelt program du kan lege med og som hedder Autofrequency

Det bruger jeg sammen med TMT 3 og 5 det er svært at sætte op men det skifter automatisk mellem 24,50 og 60Hz
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 16:00
Hej Jesper!

Det lyder lige som det lille hjælpeprogram jeg har manglet, for det er s.. lidt træls at skulle hele vejen ind gennem grafikkortets kontrol panel for at ændre refreshrate - afhængigt af hvad der skal ses.

Jeg kigger nærmere på det.
Tak for hjælpen.

M.v.h.
Torben
Til top
tjepi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjepi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 08:45
Hej Jesper!

Det driller lidt med at få frekvenserne indsat. Har du mulighed for at poste dit frekvens opsæt?
På media player fanen, skal man indtaste kommando til exe fil for sin medieafspiller og evt. tilføje argumenter. Jeg bruger også TMT5. Peger du bare på dens exe fil, eller har du angivet argumenter, som du starter den op med?

Tak for hjælpen.

M.v.h.
Torben
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 12:45
Jeg bruger mediabrowser og TMT 3 & 5, så her kommer en opskrift  fra MB

Jeg håber du kan finde ud af den, det lykkedes mig til sidst. Endvidere bruger jeg følgende lille program Refreshchanger fra et Australsk forum som lægger sig i Extra folderen på wmc. Jeg bruger det som en sikkerhed for hurtigt at kunne vende tilbage til 50Hz i wmc hvis autofrequency  svigter

Håber som sagt du kan bruge dem, det er ihvertfald den måde jeg prøver på at overkomme refreshrate virvaret på.

Lige tilsidst

Win 7 desktop = 50Hz

autofrequency,  23.970 - 24.000 = 1920x1080x24Hz, på den måde bliver bd'er både med 23.976 og 24.000 afspillet ved 23.976 i TMT5

Ellers må du skrive hvis du har yderligere spørgsmål. 
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
msl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2011
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér msl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 14:59
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 16:05
Der er lige en anden ting den Autofrequency som ligger til download lige nu 1.4.1.431 crasher hele tiden så du skal finde den forrige udgave 1.4.1.427 for at undgå problemer.

Ydermere skal du bruge VirtualCloneDrive fra Slysoft som virtuelt drive, jeg kan i det mindste ikke få Deamon Tools lite til at fungere hos mig.

Kan du ikke finde 427 af Autofrequency så send mig din mail adresse og jeg kan maile den til dig
Jesper

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu