recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune Hd max, det nye chipset ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dune Hd max, det nye chipset ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tenergy 05fx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2011
Sted: Kolding, Danmar
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tenergy 05fx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dune Hd max, det nye chipset ?
    Sendt: 06-Januar-2012 kl. 11:29
Jeg er på udkig efter en Dune HD max og har idag fået oplyst af MM Vision af der inden for de næste 3-5 måneder kommer med en ny hurtigere chip.
Er det værd at vente på denne nye chip eller skal man bare bestilel den alm. Hd max med 8642 ?

Søren.
Panasonic PZ 85 42"
Marantz HDMI Receiwer.
Dune hd smart d1
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 12:31
Ved ikke om det nye chipsæt til Max'en har HDMI 1.4. Hvis det ikke har det er nok ikke den helt store forskel.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 12:44
Eneste chip som er værd at vente på, er SMP 8910. Ved MM Vision om det er denne ?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 12:45
Det nye chipset skulle være hurtigere, så selve navigeringen i maskinen skulle blive hurtigere. Jeg venter på den nye.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tenergy 05fx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 14:57
Hvad siger I andre og hvor meget hurtigere bliver navigeringen i menuerne ?
Panasonic PZ 85 42"
Marantz HDMI Receiwer.
Dune hd smart d1
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M!NGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 15:01
Tja og til den tid, så går 3-5 mdr. Så kommer der en anden chip som kan noget mere/hurtigere... Sådan vil det jo altid være, og så kan man jo vente i evighed
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tenergy 05fx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 15:11
he he Tongue ja det kan der jo være noget om.
Hvad siger de  brugere der har HD max , er menuerne for langsomme eller er det ok.
Og hvad siger I til hastifheden over det kablede netværk hvordan er hastigheden her ?
 et andet spørgsmål, har man brug for en router fpr at få den til at snakke sammen med pcèn eller eller kan man bare plugge net kablet fra Dune i pc èn ?
Panasonic PZ 85 42"
Marantz HDMI Receiwer.
Dune hd smart d1
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 15:46
Jeg syntes den er hurtig nok.
Men fjernbetjening er alt for følsom for retningen du peger med den.
Det har jeg først bemærket nu hvor jeg går fra logitech til nevo styring og bruger originalen i mellemtiden.
SVP03
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 16:36
Det fedeste ville være hvis de fik XBMC integreret ordentligt i den kommende chip Smile
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 17:11
Så vidt jeg ved skulle det være muligt at få udskiftet chipsettet i sin eksisterende afspiller. Det reklamerer de i hvert fald med på dune.com
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tenergy 05fx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 17:21
MM Vision snakkede om at på blu ray delen var den lidt langsom i menuerne, vil det sige at en separat spiller vil afvikle disse menuer væsentligt hurtigere ?
I så fald kunne man jo købe Panasonic BD-310 + Dune smart D1 ?
Hvad siger I til det ?
Smart D1 kan vel det samme som HD Max i streaming delen ?

Søren.
Panasonic PZ 85 42"
Marantz HDMI Receiwer.
Dune hd smart d1
Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-P-A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Jeg syntes den er hurtig nok.
Men fjernbetjening er alt for følsom for retningen du peger med den.
Det har jeg først bemærket nu hvor jeg går fra logitech til nevo styring og bruger originalen i mellemtiden.

Enig i hastigheden, mht følsomheden er min lige i skabet både med org. og en ældre logitech.

Eneste anke med boksen er at den er for besværlig at customize, dvs programmer til fanart / menuer osv er for besværligt i forhold til andre maskiner.

Yamj til Popcorn hour kørte en del hurtigere og kunne klares med en timer og en .bat fil, dog nærmest ikke eksisterende mht børnefilm.

Thumbgen til WDTV Live - er igen mere af det samme som som mymovies tilbyder, en skabelon som en scraper udfylder såfremt at den gider at finde den rette film (mymovies scraper er jeg ikke vildt imponeret over)

Media library til WD TV - fik det aldrig til at virke over netværket og gav op, meget lidt fleksibelt.

Derfor er min dune hd røget i sekundær position og ind i soveværelset,  er simpelthen for vant til xbmc og dets enkelthed/waf.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu