|
MCE stopper i EPG |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2012 kl. 10:52 |
|
Hej med jer,
Jeg har et Windows 7 mediecenter, hvor jeg har et lille "problem", som nærmere er et irratationsmoment. Når jeg springer runder i programguiden eller jeg tjekker andre kanaler i live tv ved brug af programguiden har mit mediecenter tendens til at låse i 30-40 sekunder (live tv billedet kører stadig og jeg kan sagtens rykke med eksempelvis musen). Problemet er ikke konstant, men kommer ofte et par gange henover en aften. Er næsten sikker på, at problemet altid opstår i forbindelse med programguiden.
Jeg har data fra ontv og nrossens grapper program. Kører med 4x Digital Devices DVB-C tunere emulerer DVB-S.
På forhånd tak.
|
||
![]() |
||
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så er det ikke kun mig som har det problem :) har ingen løsning, men den gør det samme på 2 ud af mine 3 computere.. dog mest udtalt på den computer som er 64bit...
|
||
![]() |
||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
|
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
|
Jeg tror at problemet har at gøre med småfejl i Guide Data eller mere specifikt den måde XMLTV data parses til mfx på af, nrossens program. Personligt har jeg droppet programmet da det med en uges mellemrum ca., fucker databasen. Interessant er det at performance af guiden er mærkbart bedre når der ikke fyldes noget i af Nrossens program. Jeg ved godt at det ikke er en løsning til dig, men DVBlinks XMLTV parser er altså meget bedre og nemmere at styre, selvom du ikke har samme kontrol. Man kan evt eksperimentere med en automatisk oprydning i databasen og en reimport af data...Hvordan man specifikt skal gøre det kan jeg ikke sige helt præcist....Men udgangspunktet må være en bat der kan slette ældre *.epg_XX i programdata\ehome\ Ovennævnte vil give mening et stykke hen af vejen i min optik....Om det er en løsning det ved jeg ikke... Men jeg har lidt på fornemmelsen at problemet sker fordi at den aktuelle EPG fil parses efterfulgt af backups når du tilgår Guide og at dette giver performance issues. (Der ligger op til 4 backups) |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
|
Dog er det meget sjældent, at jeg oplever at databasen fucker..
Det kunne være man skulle prøve noget Big screen eller andet..
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |