recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt anlæg i bilen - Xzound?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt anlæg i bilen - Xzound?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt anlæg i bilen - Xzound?
    Sendt: 03-September-2011 kl. 22:08
Skal have nyt anlæg og har ikke meget forstand på det - er umiddelbart faldet for dette:

Er det en god eller  dårlig en idé? Hvad synes I, og hvorfor?

Hvad skal man generelt sørge for at kigge efter ved køb af bilanlæg?

Kan I linke til andre der kunne være gode hvis I ikke mener denne er?

Jeg ved ikke om det er relevant, men det ska spille ud til 8 højttalere (mener jeg der er i bilen).

Håber at høre fra jer hurtigt, tak :-)

Venligst
Strange

Redigeret af Strange - 03-September-2011 kl. 22:09
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2011 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Skal have nyt anlæg og har ikke meget forstand på det - er umiddelbart faldet for dette:

Er det en god eller  dårlig en idé? Hvad synes I, og hvorfor?

Hvor mange penge er du klar til at kaste efter sagen?

Hvad forventer du af det nye anlæg?

(4x50W i en radio til 800 kr er vidst mest reklamelir)

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7082
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 06:18
De radio'er fra Thansen er noget bras.

Kik efter noget Blaupunkt, Pioneer eller Kenwood.

hvilken bil skal det sidde i ?

Kan der være din størrelse i ?
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 18:22
Det skal sidde i en Audi A4. Jeg er max villig til at give 2000 kr. Det skal gerne have bluetooth med mikrofon, men kunne nu også godt tænke mig at have en lille dvd skærm i. Findes det? Og af Blaupunkt, Kenwood og Pioneer hvad er så bedst mener I?

Og hvorfor er Xzound noget bras?
Til top
TripleD Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TripleD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 16:28

Det korte svar:

Fordi de sælger det i T.Hansen LOL

Redigeret af TripleD - 05-September-2011 kl. 16:29
Med venlig hilsen
TripleD

Panasonic 50" VT20 Min første fladskærm :-D
Pioneer VSX-921 Surround receiver
CAV Audio 5.0 Front: Fi-EX. Center: Fi-C30 Bag: Fi-S30

Mangler nu kun en ordentlig sub :-D
Til top
DIY! Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2004
Sted: Denmark
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DIY! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 16:44
Hej.

Hvis Bluetooth er vigtigt skal du prøve at checke disse:

Jeg har en Sony i stil med disse (min er en MEX_BT2800):

http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/shop/a/ProductSearch/searchVar/sony%20mex/cid/7009/

Bluetooth'er er rigtig fed - min iPhone kobler sig til når bilen startes - og der streames både music og telefonsamtaler via den. Og den kan parres med op til 8 telefoner - dog kan den kun tilsluttes een af gangen.

mvh
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Februar-2008
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madass32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 23:23
i Thansen har de jo setups hvor du kan prøve de fleste mærker der vil du nok også finde at Xzound er noget mere plastik at betjene end f.eks. pioneer 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 05:41
Jeg sværger selv til Blaupunkt.

Har kun haft Blaupunkt i alle mine biler.

Audi er special bygget til Blaupunkt.Wink

SmileSmileSmile

Redigeret af Mufti - 10-December-2011 kl. 05:43
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 09:01
Har også altid selv sværget til Blaupunkt, men sidst jeg skiftede telefon, virkede den ikke med min HTC. Prøvede med en ny Blaupunkt, som heller ikke virkede, og blev så overtalt til en Kenwood i samme prisklase (2200). Her virkede bluetooth med HTC, men til min overraskelse var lyden også klasser bedre - langt bedre, tør bas med godt punch og nul forvrængning. Mit bedste råd er at købe et sted hvor du kan teste med din telefon før du køber, eller i hvert fald teste alt inkl. Bluetooth inden du har færdigmonteret det hele
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af TripleD TripleD skrev:

Det korte svar:

Fordi de sælger det i T.Hansen LOL

Vil jeg så mene er et dårligt argument..... Men vil da gerne hører den lange historie??

VI lgerne erkende at den mest lækre autoradio jeg har haft var en blaupunkt, som jeg ikke kan huske navnet på, men kostede i tidernes morgen 4500.. så har den jo goså at være mere lækker end de xzound jeg har haft fra t-hansen. Men har aldrig haft nogle problemer med xzound, de har leveret det de skulle, lyd i min bil, uden nogen former for problemer.

De er måske lidt billigere at mærke på, men når jeg kører bil holder jeg også ved rattet og ikke volumeknappen :p

overvejede selv ovennævnte radio, men fik en anden af en kammerat, hvorfor jeg ikke købte denne.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 09:26
Denne her hos T Hansen,såer der jo en mulighed for at prøve om den virker med din tlf.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=6165516247&n=-1249105327&pn=-1059347270
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 14:57
Er gammel bilstereo nørd.

Jeg ville helt klart gå efter en Alpine radio. De spiller rigtigt godt, med en behagelig klang, desuden er holdbarheden god. Lydkvaliteten er stort set den samme i alle deres modeller, det der adskiller dem, er de forskellige lyd profiler, EQ`s mm, samt funktioner.
Og helt ærligt, en Xzound i en Audi a4 ? Ej hold op altså....

Ta du en tur forbi den nærmeste Carsound forhandler, så skal de nok hjælpe dig. De har virkelig god service, og ved hvad de snakker om. Desuden kan de hjælpe med monteringen også, hvis du ikke selv kan.

Redigeret af SilverLine - 10-December-2011 kl. 14:59
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu