recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 7 MCE - mærkeligste problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win 7 MCE - mærkeligste problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Win 7 MCE - mærkeligste problem
    Sendt: 07-Januar-2012 kl. 10:06

Hej alle.

Jeg er forundret og aner ikke hvor jeg skal fejlfinde:

Mit noget besynderlige problem er føgende på mit WIN 7 32bit MCE, med 2 stk Floppy DTV tunere, intel grafikkort med HD Graphics og I3 processor:

Jeg oplever pludselig pixeleringer på primært DR1 på mit DVB-C Stofa Signal. Pixeleringerne, som koncenterer sig om den øverste fjeredel af skærmen, er der flere gange i minuttet,, men kan også goodt være væk i et par minutter. Ingen andre kanaler har nævneværdige pixeleringer - heller ikke DR HD. Det helt mærkelige er, at Live TV med pixeleringer samt nyligt optaget TV med pixeleringer på mediecener-pc'en IKKE kan ses på de to Linksys Extendere vi har installeret - det betyder vel at der ikke er tale om et pludseligt opstået dårligt TV-signal (MCE siger signalkvalitet er 60%, men som sagt, kan det overhovedet være tv-signalet selv om pixeleringer jo typisk er grundet et dårligt signal?)

Gamle TV-optagelser er der ikke pixeleringer på.

Jeg har for nyligt opgraderes grafikkort driveren til nyeste version, men det kan da næppe være det? Stofa har også for nylig skiftet fra MPEG 2 til MPEG4 på allle SD kanalerne, men igen, kan det virkelig være årsagen?

Jeg har naturligvis flere gange haft genindlæst alle tv-kanalerne, men problemet på DR 1 er der stadig.

What to do Cry
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 10:22
Rettelse: Stofa har endnu ikke skiftet til MPEG 4 på SD-kanalerne hos mig, da Extenderne jo kan vise alle SD-kanalerne og Extenderne ikke supporterer MPEG 4. Men det er nok også bare en detalje - problemet med pixelering forbliver jo det samme.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 10:30

Lyder som lavt eller dårligt signal. Er alle dine antennestik samt kabler skærmet.

Prøv evt. at skifte prioteringerne på tunerne, sådan du tester den anden tuner.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 11:19
Det skal jeg nok teste, men kan det overhovedet være signalet når billedet er fint på extenderne?
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 11:49
Problemet er det samme på begge tunere - pixeleringer på DR 1 - men kører perfekt på extenderne...
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 12:26
Ja, den del havde jeg overset. Syntes bare 60% signal lyder lavt. Har du et andet TV eller lignede, hvor du kan måle signalet?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Hej alle.

Jeg er forundret og aner ikke hvor jeg skal fejlfinde:

Mit noget besynderlige problem er føgende på mit WIN 7 32bit MCE, med 2 stk Floppy DTV tunere, intel grafikkort med HD Graphics og I3 processor:

Jeg oplever pludselig pixeleringer på primært DR1 på mit DVB-C Stofa Signal. Pixeleringerne, som koncenterer sig om den øverste fjeredel af skærmen, er der flere gange i minuttet,, men kan også goodt være væk i et par minutter. Ingen andre kanaler har nævneværdige pixeleringer - heller ikke DR HD. Det helt mærkelige er, at Live TV med pixeleringer samt nyligt optaget TV med pixeleringer på mediecener-pc'en IKKE kan ses på de to Linksys Extendere vi har installeret - det betyder vel at der ikke er tale om et pludseligt opstået dårligt TV-signal (MCE siger signalkvalitet er 60%, men som sagt, kan det overhovedet være tv-signalet selv om pixeleringer jo typisk er grundet et dårligt signal?)

Gamle TV-optagelser er der ikke pixeleringer på.

Jeg har for nyligt opgraderes grafikkort driveren til nyeste version, men det kan da næppe være det? Stofa har også for nylig skiftet fra MPEG 2 til MPEG4 på allle SD kanalerne, men igen, kan det virkelig være årsagen?

Jeg har naturligvis flere gange haft genindlæst alle tv-kanalerne, men problemet på DR 1 er der stadig.

What to do Cry

Du kan ikke regne med det 60%

Det du kan regne med er at remapping funktionen i Firedtv nogle gange fucker.... Det relaterer sig til at til  DVB-T findes en funktion der hedder background channelscan. Hvis din Firedtv så mister signalet eller Stofa/TDC ligger kanaler om ja så forsøger MC at scanne efter nye DVB-t kanaler.... Mega irriterende men der findes en Tweak til at slå det fra.

Typisk vil der ske det at du vil få en dublet af den oprindelige kanal med dårligt signal.....Som Kasper er inde på så skal du så slå disse dubletter fra....Via edit sources...

EDIT, jeg kan fortælle dig at Stofa har ændret på transponder 346.000mhz, færre kanaler , nu kun DR1 og TV2... Angiveligt for at have plads til HD versionen af TV2 som kommer her i foråret...
Dette bevirker at du skal scanne igen da Stream ID'er osv er ændret på denne og i øvrigt også transpondere...

Redigeret af Patriarken - 07-Januar-2012 kl. 12:52
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 15:50
Tak for input. Testet DR 1 direkte i TV og da er der ingen pixeleringer - desuden siger TV at Signalstyrke og Signalkvalitet er helt i top.

Jeg har flere gange lavet en komplet ny kanalscanning på HTPC, så vil da formode at alt omkring remapping ikke er noget issue?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu