|
Apple Tv2 vs WDtv live |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hillig ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2008 Status: Offline Point: 108 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Januar-2012 kl. 15:57 |
Hej Alle Hurtigt spørgsmål:
Hvorfor ikke/hvorfor bør jeg vælge en Apple Tv2? Hvorfor ikke/Hvorfor bør jeg vælge en wdtv live ( ny version )?
Jeg vil gerne streame film fra nas (dvd og bluray rip)
Hold gerne tråden kun til disse 2 modeller !!
/Mikael
|
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Apple TV2:
- kun 720p output - du skal jailbreake for at streame fra NAS samt afspille ikke-iTunes formater (dog ret nemt at gøre) - selv efter jailbreak kan du opleve, at visse filtyper skal konverteres for ikke at hakke - f.eks. store mkv filer. + flot design. Flot, hurtig smooth UI + AirPlay + flot og hurtig streaming Læs mere her: http://www.livingsmart.dk/page/index.html/_/living-smart-tv-2/apple-tv-2-en-boks-fuld-af-muligheder-r1995 WDTV: (har dun den gamle, så ikke up-to-date med forbedringer) - grimt design og byggekvalitet (men smagssag) - langsom og grimt UI - enkelte gange ustabil (kan fryse) + 1080p + æder alle formater lige ud af boksen + kan tilslutte ekstern HD |
|
![]() |
|
PeterDKM ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2009 Status: Offline Point: 35 |
Jeg har et AppleTV2 / min bror har WDTV live.
Er 100% enig med Skalle
|
|
![]() |
|
Peter DKM, hvilken ville du vælge nu hvor du kender dem begge? (er den 2. gen wdtv? )
Hælder mest til WDTV - men græder over hvor lækker apple remoten er :o) |
|
![]() |
|
PeterDKM ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2009 Status: Offline Point: 35 |
Ville vælge WDTV Live hvis du er i den prisklasse. Jeg ved desværre ikke hvad genration det er. Men den er 1 år gammel.
Begrundelse. Du ofrer lækkert layout men får kvalitet hvor det gælder - altså når filmen først er igang. AppleTV2 kom hurtigt ind og bliver brugt til serier i soveværelset. Den har begrænsning på 720p og stereo lyd. Hvis du kun har 720p Fladskærm og stereo lyd. Så tag AppleTV2. Hvis du har surround lyd + fladskærm med 1080p eller tænker på at købe det - så tag wdtv live. WDTV live er enkel og virker og æder alt du smider efter den. Men ja remoten er godt nok lækker - Elsker apple - hvorfor skal en fjernbetjening have mere en 3 knapper og pile?
|
|
![]() |
|
Takker Peter.
Satser på en wdtv :o) |
|
![]() |
|
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
Har du overvejet en Boxee Box? :)
Jeg har ikke selv prøvet hverken Apple TV2 eller WDTV Live, men fravalgte selv førstnævnte pga den mangler lidt features jeg gerne ville have, og mellem WDTV og Boxee virkede Boxee'en på mig som det bedste produkt. Den er så også lige lidt dyrere, men spørgsmålet om det ikke er værd at smide det efter den? Jeg er i hvert fald særdeles tilfreds med min, eneste ting der ikke har været optimalt ved min oplevelse har været dens AirPlay funktionalitet (crasher anden gang man forsøger at sætte noget til den, lyden hakker, det virker kun med iPhone og ikke igennem iTunes på min Mac, 5 sekunders forsinkelse fra tryk på iPhone til der sker noget med lyden), men på alle andre punkter har den været super.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Hov hov, Apple TV2 understøtter også 5.1.
|
|
![]() |
|
Jeg den kan afspille det - mener kun det kommer ud i 2.1
|
|
![]() |
|
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Nej, Apple TV2 outputter fint Dolby Digital og DTS i 5.1. Jeg bruger det selv når jeg ser film.
|
|
![]() |
|
Ok min fejl :( sorry
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Ditto...
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |