recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 på B&O MX/Avant?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS3 på B&O MX/Avant?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 på B&O MX/Avant?
    Sendt: 16-December-2011 kl. 10:34
Hej alle

Vi går lidt herhjemme og overvejer at skite vores gamle fladskærm ud med et MX7000 eller Avant fra B&O (passer bedre til vores behov) Men kan man tilslutte en PS3 med et godt resultat til en af disse og spille spil og se bluray film?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Vi går lidt herhjemme og overvejer at skite vores gamle fladskærm ud med et MX7000 eller Avant fra B&O (passer bedre til vores behov)

Nu kan det godt være at jeg (igen) spørger tosset, men hvad - ud over lydegenskaberne - får jer til at vælge et MX7000 eller Avant?

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 15:36

Du vil da godt kunne se BD, men ikke i HD, og så er det jo lige meget med BD. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
LasseKilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2011
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseKilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 01:13
Som der bliver sagt vil du ikke kunne se HD på en sådan skærm, men derved ikke sagt du ikke vil få et godt resultat. Især hvis din fladskærm evt. er en mange år gammel LCD eller lign. fra starten af fladskærme tiden, med manglende billedkvalitet. Hvis det er tilfældet vil jeg nok sige i er bedre tjent med et ældre B&O Crt, som i øvrigt er rigtig gode, men hvis i overvejer Crt, er der jo også Loewe og nogle af de seneste Phillips modeller, som er værd at kigge på. Der findes også nogle få 32" HD Crt, de er dog svære at få fat i, og af disse kan kun Phillips, Sony og JVC anbefales, og ikke det som Samsung kom på gaden med, da det kræver en del kalibrering. Men kom med noget info om nuværende tv, og ønsker for det næste i vil have. Design, billedkvalitet osv.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseKilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af LasseKilde LasseKilde skrev:

Som der bliver sagt vil du ikke kunne se HD på en sådan skærm, men derved ikke sagt du ikke vil få et godt resultat. Især hvis din fladskærm evt. er en mange år gammel LCD eller lign. fra starten af fladskærme tiden, med manglende billedkvalitet. Hvis det er tilfældet vil jeg nok sige i er bedre tjent med et ældre B&O Crt, som i øvrigt er rigtig gode, men hvis i overvejer Crt, er der jo også Loewe og nogle af de seneste Phillips modeller, som er værd at kigge på. Der findes også nogle få 32" HD Crt, de er dog svære at få fat i, og af disse kan kun Phillips, Sony og JVC anbefales, og ikke det som Samsung kom på gaden med, da det kræver en del kalibrering. Men kom med noget info om nuværende tv, og ønsker for det næste i vil have. Design, billedkvalitet osv.

Lige en tilføjelse, hvis i kan finde et Crt TV med component indgang, vil det være at foretrække, mener dog ikke B&O har nogle med denne indgang, så vil i have muligheden for at køre signalet fra PS3'eren i 480p i modsætning til 480i, og efter min bedste overbevisning vil der give jeg noget at hente her. Ellers hvis i vælger et med scart tilslutning, så skift for guds skyld, jeres kabel fra jeres PS3, med et RGB scartkabel.
Iøvrigt hvordan er jeres PS3 tilsuttet nu?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 10:18
Tak for jeres inputs.

Det skal helst være et B&O da det vil matche med resten af elektronik i hjemmet og desuden gøre antallet af fjernbetjeninger falder lidt ;)

Det nuværende er et 4 år gammlet 37" Samsung LCD med HDMI og 1080p. Det fungere uden problemer, så det er blot lysten til at få noget "nyt" der trykker lidt.

PS3 gøre lige nu gennem HDMI, men ja, skal der skiftes til CRT køber jeg et RGB til den.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 10:38
Jeg har kun 1 fjernbetjening, vel at mærke en b&o, men intet b&o udstyr. Lintronic er kodeordet her.........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LasseKilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2011 kl. 13:22
Du kan jo evt prøve at tage din ps3 med, og afprøve det
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 10:42
Hej igen

Jeg har netop fået et 28 tommer Avant med Beo4 af min onkel da han har købt nyt (bliver hentet 28. januar)

Jeg skal have et RGB kabel til PS3, men hvor finder man sådan et henne?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 10:52
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du vil da godt kunne se BD, men ikke i HD, og så er det jo lige meget med BD. 

Det vil stadig se væsentligt bedre ud end en tilsvarende DVD, så naturligvis er det ikke ligemeget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 14:40
Tak for jeres svar.

Kasper, har du erfaring med PS3 på Avant?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu