recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Mediastreamer - men hvilken.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Mediastreamer - men hvilken.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tenergy 05fx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2011
Sted: Kolding, Danmar
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tenergy 05fx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Mediastreamer - men hvilken.
    Sendt: 08-Januar-2012 kl. 10:44
Den skal meget gerne kunne afspille "ALT" Big smile
Meget gerne følgende filer : MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, Blu-ray-ISO, BDMV, DVD-ISO, VIDEO_TS.

Er det kun Dune der kan afspille : BDMV , jeg går ud fra at det er blu ray rip ?

Jeg har ikke brug for blu ray afspiller da jeg lige har bestilt Panasonic BD-310 men meget gerne en model med harddisk.

WD TV LIVE HUB har Harddisk indbygget men er i tvivl om den kan afspille alle de ovennævnte formater.
Andre forslag.

Popcorn Hour ?
Twix ?
Panasonic PZ 85 42"
Marantz HDMI Receiwer.
Dune hd smart d1
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Highway Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 23:13
Prøv at kigge på pch c-300.
Til top
kriztian Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: København
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 23:44
Jeg ville købe en Apple TV 2, jailbreake den og så lægge XBMC på. Den lille boks styrer virkelig for vildt og afspiller det hele med XBMC Eden, plus ekstra fede features...
Til top
marcdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2008
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marcdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 23:49
kriztian ved du om man kan få ngoet tilsvarende XBMC Eden til Popcorn hour?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af marcdk marcdk skrev:

kriztian ved du om man kan få ngoet tilsvarende XBMC Eden til Popcorn hour?

Jeg ved desværre ikke om det er muligt marcdk...

Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af kriztian kriztian skrev:

Jeg ville købe en Apple TV 2, jailbreake den og så lægge XBMC på. Den lille boks styrer virkelig for vildt og afspiller det hele med XBMC Eden, plus ekstra fede features...

Det ville da være dumt når han gerne vil have muligheden for blu-ray iso, og andre kilder der kan kører 1080p. For ATV2 kan jo kun køre 720p
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af gadeberg87 gadeberg87 skrev:

Det ville da være dumt når han gerne vil have muligheden for blu-ray iso, og andre kilder der kan kører 1080p. For ATV2 kan jo kun køre 720p

ATV2 kan både afspille 720p og 1080p, men kan desværre kun give et 720p output. Så det afhænger af om det er vigtigt for vedkommende at der også er et 1080p output (det kan jo være vanskeligt at se forskel på de to opløsninger....)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 21:19

Oprindeligt skrevet af gadeberg87 gadeberg87 skrev:

ATV2 kan både afspille 720p og 1080p, men kan desværre kun give et 720p output. Så det afhænger af om det er vigtigt for vedkommende at der også er et 1080p output (det kan jo være vanskeligt at se forskel på de to opløsninger....)

Jeg går så ud fra at det er rimeligt vigtigt, siden han netop skrive blu-ray iso. At se et nedscaleret signal fra en blu-ray iso, ville da være decideret dumt. Og jo, der er altså rimelig stor forskel. Specielt når man fx snakker en ukomprimeret blu-ray fra iso, eller en komprimeret og nedscaleret film i en mkv container for eksempel.
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 21:21
Jeg synes vi skal overlade valget om dette til ham...
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 21:25
Hvad med en Boxee Box. Ingen indbygget harddisk, men en ekstern kan sættes på.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 21:26

Jeg synes vi skal overlade valget om dette til ham...

Fuldstændig enig :)
Men til trådstarter, så kunne DUNE D1 evt. herfra: http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=60354&menu=
Den kan afspille det du beder om, og der kan sættes en 3½''HDD i den, eller du kan sætte en extHDD til den, hvis du allerede har sådan en liggende.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 21:30
Vi er ved at gennemteste Dune tv 101.
Bortset fra lidt langsom skip next hvor billedet lige fryser i 1 sekund.
Kører den uden billed eller lyd udfald på de bd film vi ved ac ryan mini hd gør.
Dels kører den 1090p 23.97 hz ud for dem der går op i det.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu