|
Køb af små højttalere |
Besvar |
Forfatter | |
SimonHave
Bruger Oprettet: 12-Maj-2005 Status: Offline Point: 51 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Januar-2012 kl. 17:52 |
Hej.
Jeg har kikket lidt på at købe nogle nye små kompakte højttalere til mit anlæg. Jeg har kun et mindre kollegieværelse og derfor den kompakte udgave. Jeg ved absolut intet om højttalere og hvilke modeller man skal kikke efter. Prisklassen er max. 2000kr pr. sæt. Jeg har kikket lidt på dette sæt: Jeg kan også se at der er en del modeller på hi-fi klubben: Hvis der er nogle der kender relevante modeller eller har nogen som helst viden vil jeg sætte pris på det.
|
|
Peter90
Bruger Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
Funktioner
Tak(0)
|
God aften.
Jeg har for godt 3 måneder siden købt et sæt Dali Zensor 1 højtaler. Jeg er ovenud tilfreds! Utroligt med så meget lyd for så små penge. (Læs evt de forskellige test hifiklubben henviser til på deres hjemme side.) Og med en stk pris på 850 har du også lidt til kabler. Sig til hvis der er nogle spørgsmål omkring Zensor 1 :) Og lad os høre hvad det ender med. Vh Peter
|
|
Hilsen Peter
|
|
SimonHave
Funktioner
Tak(0)
|
God aften! Jeg ser lige om der kommer andre svar med anbefalinger. Hvis ikke så bliver det mit valg.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når du er i "klubben", så lyt lige til Lektor 1 samtidig med. Jeg ved godt at det er en smule over dit budget, men jeg tror alligevel at de vil "fange dig". Hvis du ikke har højttalerkabel, så finder du en der har en rest 2,5mm2 fra Harald Nyborg i overskud og køber noget af det. Du skal ikke hoppe på "klubbens" alt for dyre kabler. Klaus |
|
shaman
Super bruger Oprettet: 02-April-2006 Sted: København Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej, vil lige bidrage lidt til forvirringen ;)
Da jeg i sin tid ledte efter kompakte højttalere, kom jeg frem til følgende (udelukkende baseret på tests og specifikationer): Monitor Audio Bronze BX 2. I den forbindelse oprettede jeg denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104447&title=kompakte-fronthjttalere-til-txnr609, men fik desværre aldrig hørt dem IRL. Håber dog stadig på at penge og lejlighed går op i en højere enhed, så jeg inden alt for længe kan få tilføjet dem som fronthøjttalere til mit nuværende setup, hvis de ellers lever op til de fine anmeldelser. Held og lykke med valget, og lad endelig høre fra dig om dine erfaringer...
|
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 | |
|
SimonHave
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for bidraget.
Jeg vil tage i Hi-Fi klubben snarest og høre de forskellige højttalere - skal nok give en update når jeg har bestemt mig.
|
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er det for et anlæg højttalerne skal tilsluttes?
|
|
SimonHave
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte et sæt DALI Zensor 1 - det lyder rigtigt godt. Små højttalere, men god omfavnende lyd med dybde. Tak for de gode bud herinde.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |