recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix HD streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix HD streaming

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mirax Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juni-2010
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mirax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix HD streaming
    Sendt: 10-Januar-2012 kl. 20:26
Hej, har læst en del posts igennem, og kan hører der er nogen stykker der har erfaring med Netflix, og ville høre om lidt hjælp. Er i gang med en trial af unblock-us og Netflix. 
Jeg havde dog først håbet på at dette kunne kører på Asus 1501p som kører med Atom og ION2 GPU, dog kan jeg læse mig frem til at Silverlight og ION ikke arbejder godt sammen, er i hvert fald ikke sjovt at streame HD content, det hakker helt vildt. Der er vel ikke nogen der har nogen råd/ideer til den Asus maskine?

Jeg fandt så min Xbox 360 frem og fik netflix på denne, men HD streaming vil den bare ikke. Prøvede først med trådløst, og fik 3 ud af 4 bar på trådløs forbindelse, men det er ikke nok åbenbart, så satte et kabel i Xbox og i router, og i Netflix menuen, sniger den sig nogen gange op på 3 bar og så HD, men så ryger det igen.
Jeg har prøvet både at sætte unblock-us i DNS på Xbox og på routeren, ingen forskel.
Min internetforbindelse har jeg aldrig problemer med, med hastighed, har 40/40 mbit fra Comx, og kan sagtens maxe forbindelse ud, både op og ned.

Nogen råd/ideer? 
Til top
marlar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-August-2004
Sted: Denmark
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér marlar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2012 kl. 22:10
Kan ikke rigtigt hjælpe dig, blot fortælle at det virker fint på den nye WD TV Live med min langsomme forbindelse på kun 2Mbit.
Til top
Henrikmh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrikmh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 19:57
Jeg har selv gang i nogenlunde samme eksperiment. 

Problemet med HD skyldes at silverlight ikke aktiverer GPU acceleration ved netflix streaming. Det burde den ellers, da Silverlight 5 understøtter GPU acceleration. 

Jeg synes dog at have bemærket at GPU acceleration bliver slået til når jeg ser Netflix igennem Windows Media Center, men har ikke fået set nærmere på det. Det var så også en mindre kamp at få Netflix plug'inet til at komme frem inde i WMC :-)
Da jeg læse til eksamener har jeg ikke fået kigget nærmere på det, men min kæreste har set en del film på Netflix og har ikke brokket sig over at det hakker, men jeg har så ikke lige bemærket om det har været HD materiale hun afspillede fra Netflix.

Jeg har ikke prøvet Netflix på min Xbox, men dog på min PS3. Der har jeg samme problem med dig, omend nok værre. Kvaliteten er ubrugelig! Den streamer Low SD og kan lige snige sig op på Medium SD. Jeg har prøvet alle mulige mere eller mindre absurde forslag for at løse det, men uden held. Jeg tror måske det skyldes at man ryger igennem nogle servere med høj latency pga. DNS hacket, som så resultere i at Netflix throttler hastigheden. Hvorfor det så ikke lige sker for Winodows baserert afspilning skal jeg ikke kunne sige.

Marlar -->
Det er næppe HD video du får streamet med en 2 mbit forbindelse. 
Dog kunne jeg godt tænke mig at hører hvor du har købt din WD TV Live? Såvidt jeg har forstået mangler de europæriske modeller noget funktionalitet for at være Netflix kompatible.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu