|
DVB-S Digital Devices - Fryser? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2012 kl. 11:59 |
Hejsa,
Jeg har lige købt 1 stk. Digital devices DVB-S/S2 tuner af Duoflex modellen og opdeler at jeg til tider er begyndt at opleve at billedet fryser i nogle få sekunder i ny og næ, for derefter at køre igen.
Da der er to indgange har jeg jo været nød til at "splitte" signalet, hvilket er gjort vha. en fordeler fra König ( http://www.amazon.co.uk/Konig-FC-2SPLT-ST-KN-Satellite-F-Splitter/dp/B000NHBNII ) -
Signal quality falder ca. 10% fra 75%(Uden splitter) til 65%(Med splitter) når jeg tjekker vha. DVBLink på samme frekvens.
Jeg mistænker signalet for at blive for svagt ved splitning(Selvom jeg selv har trukket kvalitets coax cable rundt) og overvejede at købe en sådan: http://www.avxperten.dk/parabol-tilbehoer/diverse-sat/sat-forstaerker-(inline-parabol-forstaerker).asp
Tror i det vil hjælpe på problemet eller kigger jeg et helt forkert sted? |
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor langt er kablet du har trukket? Hvilken LNB benytter du? En SatCR?
|
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
Kablet er trukket fra taget 15-20m(Max) - Det trækkes fra taget ned i en Diseq switch og derefter videre ned til min MCE - Splitningen foregår ved selve MCE.
Uh, jeg må være dig svar skyldig omkring LNB, men den er købt for 3-5 år siden og var 0.1 DB's forstyrrelse i den. Det var en Universal LNB.
|
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
OK men du kan ikke bare splitte et signal fra en almindelig LNB i 2. Så kan begge tunere ikke modtage forskellige kanaler uafhængigt af hinanden. Det kræver enten en twin lnb (2 selvstændige udgange) med 2 kabler ind eller en SatCR LNB, der kan splittes op.
|
|
![]() |
|
Hvordan fungerer det så i praksis med en Diseq switch?
Og har du(eller andre) nogen anbefalinger til en god SatCR LNB? Eller vil en Quad-LNB måske være at foretrække?
Jeg har nemlig 3xDVB-S tunere i alt (1xFloppyDTV og 2xDigitalDevices(1xDuoflex).
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Jeg gjorde det at jeg bestilte en Multi Room løsning, og fik en Quad LNB medsendt. Skulle alligevel have en STB til køkkenet, da TV2 forsvandt fra min antenne
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
DiSeqC er i forhold til at modtage flere satellitpositioner på samme modtager. Via DiSEqC kommandoer kan der så fra tuneren skiftes mellem disse. Hvis du gider at trække et ekstra kabel, så kan Quad LNB anbefales. Specielt også hvis du vil modtage flere sat positioner via DiSEqC switch.
Redigeret af digitalt.tv - 14-Januar-2012 kl. 10:27 |
|
![]() |
|
Vil kvaliteten være bedre ved en Quad LNB fremfor SatCR? - Pt. har jeg et kabel kørende ind, og priserne ser ud til at være de samme for Quad LNB og SatCR - Jeg kan dog ikke rigtig gennemskue om den ene LNB er bedre end den anden. SatCR ser ud til at være den nemme og hurtige, men hvis der er fordele ved at tage en Quad mht. kvalitet vil jeg næsten vælge den vej. Ærligt bruger jeg kun 1 satellit position, da alle kanalerne kommer på denne så kunne sagtens undvære diseq, da det har været sådan i 4-5 år. Redigeret af ShadowDK - 14-Januar-2012 kl. 13:39 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |