|
Kvalitet af mkv-afspilning |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2012 kl. 03:40 |
Jeg har i øjeblikket en Tvix m6500 som jeg er nogenlunde tilfreds med. Jeg oplever dog at billedet hakker lidt nogle gange, hvilket specielt bemærkes ved panoreringer. Det er ikke særligt meget og min kæreste bemærker det overhovedet ikke, men jeg ser det.
Den er også lidt sløv i opstart og når jeg browser film fra min nas, men det generer mig ikke. Der er ikke monteret HD i den, da jeg har afmonteret blæseren og benyttet hdskuffen til at lave en løsning med passiv køling, så den er helt lydløs:-)
Efterhånden er der kommemt rigtig mange afspillere på markedet og jeg overvejer at skifte. Jeg er dog ikke helt sikker på om det vil give et løft i afspilningkvalitetet. Min filmsamling er rippet til mkv der fylder 6-12 gb pr. film.
Det skal siges jeg har været meget glad for programmet Tvixie, da det får det hele til at se rigtigt godt ud. derfor har jeg også stærkt overvejet Tvix 6600. Hvis det ikke skal være skal være en Tvix, skal der være en tilsvarende løsning som gør den filmbrowsing en ligeså lækker visuel oplevelse.
Hvor stor forskel er der på billedkvaliteten på de nye afspillere fra eksempelvis, Popcorn hour, Dune, Tvix, WD og andre mærker? Jeg er ikke interesseret i boxee da jeg har læst mig frem til at der er lidt blæserstøj og heller ikke apple tv2, da afspilleren skal kunne outputte i 1080p. afspilleren er forbundet med kabel, så mulighed for trådløse løsninger er uden betydning.
Vil det overhovedet give et mærkbart løft i billedkvaliteten at skifte til en nyere model? Hvis ja, hvilken afspiller kan så anbefales?
PS: vil lige nævne at jeg har en ret lav tolerancetærskel overfor firmware bugs.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
|
Lstorm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2011 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej
Når jeg læser din beskrivelse, så lyder det ikke som et hardware problem, men mere som om du måske har komprimeret dine film for meget da du rippede... En klassiker ved opstart af filmsamling: man starter med DVD'er/midre skærm og harddisk og alt er fint - lige indtil den store skærm lander, og man også vender sig til Bluray ![]() Det er naturligvis dejligt med mindre filstørrelser, men når du allerede kan se "mangler" ved panorering, så ville jeg forsøge med 1:1 rip og se resultatet. Lad os høre om gen-ripning kan være vejen frem Lars |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak for svaret Lars.
Det skal siges at jeg ser film på en billig projektor. Jeg har læst mig frem til at projektorer godt kan hakke lidt når der panoreres. Der er dog en ny på vej. Når den er installeret vil jeg lige tjekke om det er kvaliteten på mine rips. Det lyder da sandsynligt
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |