|
HD-kanaler via HDHR mangler lyd mv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
h3mlig ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2011 Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2012 kl. 12:47 |
Jeg har investeret i en HDHomerun. Den er forbundet til mit kabeltv-stik (Stofa i Kolding) med et 5 meter standard antennekabel. Jeg har ikke sat splitter op eller pillet ved antennekablet i øvrigt. Alligevel mangler jeg lyd på alle mine HD-kanaler, lige som billedet på alle mine HD-kanaler ikke er flydende.
Jeg kan finde alle kanaler, både HD og almindelige, og signalet er meget tæt på 100% hele tiden. Jeg modtager og afspiller alle øvrige kanaler uden problemer.
HDHR er forbundet til min computer med det ethernetkabel der fulgte med HDHR.
Eftersom det antennekabel jeg fik med i pakken fra HDHR var et han-han antennekabel, har jeg brugt et jeg havde liggende i skuffen. Jeg har ingen anelse om hvor god kvalitet det er. Kan det være kablet der er i for dårlig kvalitet, eller er det måske noget instillingsmæssigt?
Skriv endelig hvis jeg mangler at oplyse noget for at I kan give et bud på en løsning.
På forhånd tak! Redigeret af h3mlig - 12-Januar-2012 kl. 12:48 |
|
![]() |
|
erazmuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Status: Offline Point: 56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder som et problem med din computer. Nogle drivere eller codecs, der ikke er i orden.
Kan du beskrive dette nærmere?
|
|
![]() |
|
h3mlig ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2011 Status: Offline Point: 35 |
det ser ud til at både mit lydkort (soundMAX Integrated Digital HD audio - tror det er onboard) og mit grafikkort (nvidia geforce 9500 GT) har de nyeste drivere. Alle enheder ser ud til at virke normalt i enhedshåndtering.
med hensyn til codecs - hvordan ser jeg om jeg har brug for at opdatere nogen af dem, og hvor ser jeg i det hele taget hvilke jeg har installeret? :) Det skal i øvrigt nævnes, at jeg overhovedet ikke kan få lyd over på mit fjernsyn, når jeg kører forbindelsen fra min HTPC til TV via en Displayport/HDMI-adapter og HDMI-kabel - billedet kommer fint over via delt skærm. Jeg ved ikke helt om det overhovedet er muligt at få lyden med over, for jeg kan ikke finde fjernsynet (displayport/hdmi) som en afsilningsenhed i lydenheder.
|
|
![]() |
|
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
Hejsa, jeg har erfaringer om at almindelige antennekabler er dårlige, jeg har skiftet mit "almindelige" ud med et 100hzs kabel "tror jeg det hedder, og der blev det meget bedre.
Ang lyd, hvilket program bruger du til afspilning ? Men lyder til at det er en indstilling på lydkortet, husk at HD kanaler kører ikke stereo som de almindelige. |
|
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
|
![]() |
|
Jeg bruger Windows Media Center til at afspille - men lyden på HD-kanaler mangler også i HDHR's quickplayer (lige som billedet også lagger eller slet ikke vises).
Jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan foretage ændringer i lydopsætningen - bortset fra den almindelig "egenskaber" for lydenheder, men her er der kun meget begrænsede indstillingsmuligheder.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |