recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer: koks i underteksterne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer: koks i underteksterne

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer: koks i underteksterne
    Sendt: 13-Januar-2012 kl. 09:11
Efter en ny kanal søgning i forbindelse omlægningen d.11. januar har jeg nu problemer med underteksterne på de programmer jeg har optaget. Teksterne er små 5 sekunder forud for talen. Dette gælder for TV2 og DR1.

Jeg har en Sagem DTR 94160.
Jeg har prøvet at nulstille den til fabriksindstillinger, men det hjalp ikke.

Er jeg den eneste?

Pft. 
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 09:56
Oplevede selv problemer med dobbelte undertekster på 'Homeland' optaget fra DR1 i onsdags. (samme sagem boks)
Det er som om der både vises indebrændte tekster samtidig med dvb-subtitles på DR1 ???

har aldrig haft problemer med DR HD som altid har haft dvb-subtitles..
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oplevede selv problemer med dobbelte undertekster på 'Homeland' optaget fra DR1 i onsdags. (samme sagem boks)
Det er som om der både vises indebrændte tekster samtidig med dvb-subtitles på DR1 ???

På nogle programmer.

Undrede mig hvad fanden det var der sket med undertekster på Homeland. For lige inden teksten forsvandt, blev den lige tydeligere ganske kort.

Så slog det mig at det var boksens undertekster og indebrændte tekster der drillede og jeg slog subtitles fra. Det gik fint, indtil der bagefter kom Taggart - der som en tussegammel serie underligt nok ikke havde
indebrændte undertekster.....

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Efter en ny kanal søgning i forbindelse omlægningen d.11. januar har jeg nu problemer med underteksterne på de programmer jeg har optaget. Teksterne er små 5 sekunder forud for talen. Dette gælder for TV2 og DR1.

Jeg har prøvet at nulstille den til fabriksindstillinger, men det hjalp ikke.

Er jeg den eneste?

Pft. 

Problemet er også hvis jeg pauser et program Så er lyd og tekster ude af sync...
Er sååååååå træt af Boxer.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 13:41

Citér Problemet er også hvis jeg pauser et program Så er lyd og tekster ude af sync...
Jeg tror, at du skal rette blikket væk fra Boxer (de har heller ikke ansvar for DR1) og over på Sagem.
Prøv at stille boksen tilbage til firmaindstilllingerne og indlæs kanalerne igen.....

Redigeret af miri - 13-Januar-2012 kl. 13:43
miri
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 14:20
Nu har de også kun haft problemer i snart 2 måneder Angry De fortæller at der siddder 460 mennesker og sælger boxer pr tlf. Mon der kun sidder 5 mand og retter de tekniske fejl Angry Jeg er snart tilbage hos evt canal digital  eller viasat ´Det er bare utroligt og føles som om at det hele bare handler om at få så mange kunder så muligt. så er det også nemmere at miste kunder
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Citér Problemet er også hvis jeg pauser et program Så er lyd og tekster ude af sync...
Jeg tror, at du skal rette blikket væk fra Boxer (de har heller ikke ansvar for DR1) og over på Sagem.
Prøv at stille boksen tilbage til firmaindstilllingerne og indlæs kanalerne igen.....

Som jeg skriver opstod problemet efter EFTER en kanal søgning, og jeg har også prøvet med fabriks indstilling (se min tidligere post).

Problemet er også med Tv2, og den har Boxer vel ansvaret for.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 15:40

Som jeg skriver opstod problemet efter EFTER en kanal søgning, og jeg har også prøvet med fabriks indstilling (se min tidligere post).
Men kanalsøgningen skete på din boks, og en kanalsøgning kan muligvis overskrive utilsigtede dele af hukommelsen på din Sagem, og derved skabe problemer. Problemet viste sig jo også forbindelse med optagelser - prøv afspilning af optagelse fra f.eks. DR HD fra FØR og EFTER søgning! ... og Boxer kan altså stadig ikke være ansvarlig for DR1, vel?
miri
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 15:59

Men kanalsøgningen skete på din boks, og en kanalsøgning kan muligvis overskrive utilsigtede dele af hukommelsen på din Sagem, og derved skabe problemer. Problemet viste sig jo også forbindelse med optagelser - prøv afspilning af optagelse fra f.eks. DR HD fra FØR og EFTER søgning! ... og Boxer kan altså stadig ikke være ansvarlig for DR1, vel?

Jeg har netop afspillet en Bourne film(DR HD) fra før kanalsøgning, og her er teksten nu også forud for lyden.
Hvis jeg optager alle andre kanaler end DR's og TV2 har jeg ikke noget problem.

Forslag?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 16:47
Det er DVB-underteksterne, der driller - DR1 har sendt med indbrændte undertekster indtil 11/1. Hvis problemet ikke var der før kanalsøgningen, så må det være fw, der er blevet korrupt - prøv derfor at nulstille boks, genindlæs FW og lav kanalsøgning - er FW i øvrigt opdateret?
Hvis det ikke hjælper, så må der være andre med en Sagem-boks, der ved om det er et generelt problem med boksen. 

miri
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 17:20
Jeg har oplevet at de seneste dages optagelser fra disney channel går ud af sync . men stopper jeg optagelsen og starter igen passer lyd og billede.. Jeg har opdateret kanal listen.. og har software  1.2.70
Men det er ikke holdbart. Virkelig irriterendeDead Er der nogen der har et bud på hvorfor det pludselig sker ?

Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2012 kl. 17:45
Jeg har prøvet med stop og start samt pause og start. Lige meget hjælper det.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu